قرنطینه ۱۴ روزه مسافران ایرانی در کانادا

© AP Photo / Anmar Khalilقرنطینه ۱۴ روزه مسافران ایرانی در کانادا
قرنطینه ۱۴ روزه مسافران ایرانی در کانادا
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کانادا ۲۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرده است که همگی آنها سفرهایی به مناطق شیوع ویروس سفر داشته اند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز اطلاع داد که از این پس مسافرانی که از ایران به کانادا می‌روند به مدت 14 روز در قرنطینه خانگی قرار خواهند گرفت. قبل از این هم مسافران هوبی چین به کانادا حدود 14 روز در قرنطینه خانگی بسر می بردند.

کانادا همچنین توصیه کرده بود که شهروندان از سفرهای غیر ضروری به ایران خودداری نمایند.

"ترزا تام" افسر ارشد پزشکی در یک کنفرانس مطبوعاتی بیان داشت: افزایش سریع مبتلایان در ایران و تعداد مسافرانی که از ایران به کانادا سفر کرده‌اند بسیار نگران کننده است.

تام خاطر نشان کرد: تا کنون کانادا 27 مورد مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرده که همگی آنها به مناطق ویروس زده سفر کرده‌اند.

در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.
سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

تعداد مبتلایان آلوده در چین تاکنون از ۸۰ هزار نفر فراتر رفته است، ۲۹۱۲ نفر جان باختند، بیش از ۴۴.۵ هزار نفر نیز درمان شده اند.
موارد ابتلا در خارج از چین، براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، در ۶۱ کشور جهان، تعداد ۸۷۰۰ مبتلا و ۱۲۷ نفر فوتی ثبت شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала