روسیه: جنگ هسته ای غیر قابل قبول است

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: جنگ هسته ای غیر قابل قبول است
روسیه: جنگ هسته ای غیر قابل قبول است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبران گروه پنج باید درباره غیرقابل قبول بودن جنگ هسته ای در شورای امنیت سازمان ملل گفتگو کنند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: موضوع عدم پذیرش جنگ هسته ای باید در اجلاس شورای امنیت توسط گروه پنج سازمان ملل مورد بحث قرار گیرد.

پوتین: روسیه شرایطی ایجاد می کند که هیچ کس نتواند با ما بجنگد - اسپوتنیک ایران
پوتین: روسیه شرایطی ایجاد می کند که هیچ کس نتواند با ما بجنگد

وی ادامه داد: مسائل مربوط به ثبات استراتژیک بخشی از دستور کار است که گام های فوری و فوق العاده ای را می طلبد، اما بطور گسترده تر درباره بقای بشر است.

برای اولین بار در سالهای متمادی، کارشناسان شروع به صحبت در مورد احتمال بروز جنگ هسته ای می کنند و این قابل قبول نیست.

وی یادآور شد: در زمان اتحاد جماهیر شوروی، میخائیل گورباچف رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی، به همراه رونالد ریگان رئیس جمهور آمریكا، بیانیه ای را پذیرفتند كه در جنگ هسته ای نمی توان برنده بود، بنابراین نباید هرگز این توافقنامه از بین برود.

لاوروف افزود: ما از همكاران آمریكایی خود دعوت كردیم تا این مواضع را در شرایط جدید تأیید كنند. بیش از یک و نیم یا شاید دو سال از آن گذشته است و ما هنوز جوابی دریافت نکردیم.

وی تأکید کرد: "من معتقدم که رهبران گروه پنج نیز باید درباره این موضوع بحث کنند."

پیش از این، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سؤال مشارکت در بحث کنترل تسلیحات هسته ای با روسیه، چین، فرانسه و انگلیس در نیویورک پاسخ داد.
همزمان، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشنهاد تشکیل جلسه ای با رهبران کشورهای عضو دائم شورای امنیت را داده بود. سخنگوی ریاست جمهوری دیمیتری پسکوف در پایان ژانویه گفت که چین و فرانسه در مورد این نشست صحبت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала