آخرین ارزیابی سازمان بهداشت جهانی از آمار ویروس کرونا

© REUTERS / Denis Balibouseتدرس ادهانوم
تدرس ادهانوم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ۲۴ ساعت گذشته مبتلایان در خارج چین ۹ برابر بیشتر از موارد جدید ابتلا در خود این کشور بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسوشیتد پرس، سازمان بهداشت جهانی در آخرین ارزیابی خود درباره ویروس کرونا جدید موسوم به "کووید ۱۹" اطلاع داد که نشانه‌هایی از مهارپذیری این ویروس مشاهده شده است.

" تدروس آدهانوم" مدیر کل سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه در نشست خبری در ژنو سوییس تاکید کرد که کشورها باید به تلاش خود برای مهار این ویروس با جدیت ادامه دهند.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در عین حال شیوع این ویروس در بیش از ۶۰ کشور جهان را چشم‌انداز یک "وضعیت نامعلوم" توصیف کرد و افزود که در بسیاری از کشورها که مشغول مبارزه با این ویروس هستند نشانه‌هایی از مهار و عقب‌نشینی و کاهش مبتلایان جدید دیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: ما قبلا شاهد یک بیماری تنفسی نبودیم که قابل انتقال و همه‌گیری باشد، اما می‌توان با اقدامات مناسب جلوی شیوع این ویروس را گرفت.

 افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۲۳۳۶ نفر
 - اسپوتنیک ایران
افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۲۳۳۶ نفر

وی تاکید نمود که مهار این ویروس امکان‌پذیر است و باید همچنان در اولویت اول کشورهای درگیر جای گیرد و ادامه داد: اقدامات سریع و تهاجمی برخی کشورها برای مقابله با شیوع ویروس جواب داده و باید ادامه یابد.

وی افزود: در ۸ کشور حدود ۲ هفته مورد جدید ابتلا گزارش نشده است و این مساله نشان می‌دهد که گام‌های عملیاتی برای مهار ویروس کرونا حتی در میان کشورهایی که تعداد مبتلایان آنها بالا بوده، جواب داده است.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی با ابراز خوشحالی از کاهش موارد ابتلا به این ویروس در چین از افزایش رو به صعود موارد ابتلا به این ویروس در خارج از چین به ویژه در کشورهای ایتالیا، ایران، کره جنوبی و ژاپن ابراز نگرانی نمود و گفت: " در ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا در خارج از چین ۹ برابر داخل چین بوده است."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала