نقش روزه‌داری طبی در تقویت سیستم ایمنی

© Sputnik / Vladimir Pesnyaسبزیجات
سبزیجات  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزه‌داری طبی در تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با کرونا مفید اعلام شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، معاون تعالی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت اعلام نمود که هدف و نقش روزه‌داری طبی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با کرونا می تواند مفید باشد.

دکتر علیرضا عباسیان در این خصوص گفت:«روزه‌داری طبی به معنای کاهش حجم و کالری غذای دریافتی در حد 20 درصد کمتر از وضعیت همیشگی در هر فرد است. این روش با تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب می‌تواند منجر به بهبود عملکرد دستگاه مبارزه بدن با عوامل بیماری‌زای بیرونی شود که به این علت در این ایام آن را به مردم توصیه می‌کنیم.

خوراکی‌های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن - اسپوتنیک ایران
خوراکی‌های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف ترشی‌ها باید محدود شده و از مصرف ادویه‌های تند و تیز مانند فلفل قرمز، خردل و شوری‌ها مانند آجیل شور یا خیار شور پرهیز کنید. همچنین بهتر است مصرف ماست، گوجه، موز و غذاهای خمیری و ثقیل محدود شود. از سوی دیگر مصرف خورش‌های آبدار همراه با سبزی‌های تازه، آلو بخارا، زرشک، خورش کدو، خورش لوبیا سبز، بامیه و کدو حلوایی آبپز نیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. مصرف آویشن، دارچین، سیاه‌دانه، زردچوبه، چای کوهی، گل گاوزبان، بابونه زعفران، هل، رزماری و میخک نیز برای بدن بسیار مفید است».

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت. تعداد مبتلایان آلوده در چین از 80 هزار نفر فراتر رفته است، 2912 نفر جان باختند، بیش از 44 هزار و 500 نفر نیز درمان شده اند. موارد ابتلا در خارج از چین، براساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، در 58 کشور جهان، تعداد 7000 مبتلا  و 104 فوتی اعلام شده است.

آمار کرونا در ایران در روز 2 ماه مارس، با 523 مورد جدید، به 1501 نفر رسید. تا روز اول ماه مارس 66  مورد فوتی به ثبت رسیده است. تا روز 2 ماه مارس تعداد مبتلایان در 18 کشور اتحادیه اروپا 2100 نفر و تعداد فوتی‌ها 38 نفر اعلام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала