تجارت حیوانات وحشی در چین ممنوع شد +عکس، ویدئو

© AFP 2023 / Sam Panthakyانتقال آخرین حیوانات بازمانده از باغ وحش موصل به خارج از کشور
انتقال آخرین حیوانات بازمانده از باغ وحش موصل به خارج از کشور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت چین با هدف مهار شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشابه در این کشور تجارت حیوانات وحشی و مصرف گوشت آنها را ممنوع کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون چین به نقل از کمیته دائمی مجلس این کشور اعلام کرد از زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد مساله خوردن گوشت حیوانات وحشی به عنوان یک تهدید بزرگ برای سلامت و بهداشت مردم مورد بحث بوده است. از طرفی بسیاری از دانشگاهیان، فعالان محیط زیست و مردم چین به گروه‌های بین‌المللی پیوسته و خواستار لغو دائمی تجارت حیوانات وحشی شده اند. بحث‌های آنلاین در چین نیز نشان می‌دهد که حمایت بالایی از ممنوعیت دائمی وجود دارد.

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

با توجه به اینکه قرار بود ممنوعیت این تجارت در آینده مورد بررسی قرار گیرد، ۲۵ فوریه اعلام شد که از هم اکنون تجارت و همچنین خوردن حیوانات وحشی در کشور چین ممنوع است. در تصمیم کنگره خلق چین برای ممنوعیت تجارت و مصرف گوشت حیوانات وحشی قید شده است که تجارت و مصرف گوشت حیوانات وحشی و همچنین شکار، تجارت یا حمل حیوانات وحشی به منظور مصرف، مجازات سنگینی خواهد داشت.

View this post on Instagram

A post shared by M.R.B.T (@korosh_kabir_2000) on

کاربران بسیاری عنوان می‌کنند این قانون چندان تاثیری نخواهد داشت و مردم چین از خوردن این نوع غذاها دست نخواهند کشید و حتی ممکن است به سراغ چیزهای دیگری بروند. به گفته برخی از کاربران از ممنوعیت خوردن دلفین، جنین انسان و بیضه ببر نیز ۱۰ سال می‌گذرد اما همچنان مواردی از مصرف خوردن این نوع غذاها به چشم می‌خورد. جمعی از کاربران با بیان اینکه این موضوع که جهان را درگیر خودش کرده نیز بیشتر به دلیل پیگیری‌های بین‌المللی، ممنوعیت تجارت و خوردن گوشت حیوانات وحشی تصویب شده است.

View this post on Instagram

A post shared by کرونا • بزرگترین مرکز خبری (@corona__ir) on

گروهی از کاربران عقیده دارند با اپیدمی کرونا در جهان می‌توان به این نتیجه رسید حتی نوع تغذیه جامعه‌ای در هر جای دنیا بی‌ارتباط با بقای سایر انسان‌ها نخواهد بود. این کاربران از اینکه آمار مبتلایان به کرونا در ایران روز به روز بیشتر می‌شود اظهار تاسف می‌کنند و امیدوارند شرایط بیماران رو به بهبودی باشد و مردم با رعایت موارد ضروری و بهداشتی از مبتلا شدن خود و دیگران به کرونا پیشگیری کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала