گزارش و تحلیل

اهمیت ورود نیروهای مسلح به ماجرای مبارزه با کرونا

© REUTERS / WANA/Nazanin Tabatabaeeاهمیت ورود نیروهای مسلح به ماجرای مبارزه با کرونا
اهمیت ورود نیروهای مسلح به ماجرای مبارزه با کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هم ارتش جمهوری اسلامی ایران و هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کردند که با تمام امکانات و توان خود برای مبارزه با کرونا در صحنه حضور خواهند یافت.

اسپوتنیک - مشاهده می شود برخی رسانه های متخاصم با جمهوری اسلامی ایران تلاش دارند ورود نیروهای مسلح به این ماجرا را زیر سوال ببرند و ماجرا را فقط در بعد درمانی خلاصه کنند و بعد نظامی ماجرا را کنار بگذارند.

کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
توصیه بهداشتی طراح ایرانی برای مبارزه با بیماری کرونا+ عکس

اولا که نیروهای مسلح ایران مانند هر کشور دیگر از بخش های درمانی وافراد متخصص و حرفه ای زیادی برخوردار هستند که سالها خود را برای مبارزه با جنگ های غیر متعارف مانند جنگ های شیمیایی و یا بیولوژیک آماده کرده اند.

بد نیست همچنین توجه داشته باشیم که نیروهای مسلح ایران طی جنگ ایران و عراق تجربه های بسیار ارزشمندی در مقابله با جنگ های شیمیایی و بیولوژیک پیدا کرده اند، چون در آن زمان کشورهای غربی انواع واقسام تسلیحات ممنوعه و کشتار جمعی از شیمیایی گرفته تا بیولوژیک از جمله ویروس هایی مشابه ویروس کرونا که بسیاری باور دارند در آزمایشگاه های نیروهای مسلح آمریکا تولید شده را در اختیار صدام حسین قرار می دادند، و ایالات متحده طبق گزارش از محرمانه در آمده سازمان اطلاعات انگلیس کشورهای عضو شورای امنیت را تحت فشار قرار داده بود تا بحث حمله شیمیایی و بیولوژیک صدام حسین به ایران را باز نکنند.

بنده نمی خواهم وارد بحث چرایی احتمال تولید ویروس کرونا توسط نیروهای مسلح آمریکا شوم چون دلایل در این زمینه بسیار زیاد است و هنوز بنده شخصا نمی توانم بپذیرم که بی دلیل نیست این ویروس فقط به کشورهای دشمن ایالات متحده اصابت کرده و دوستان ایالات متحده از این ویروس مصون مانده اند.

اینکه مثلا بیایند و بگویند این ویروس جهش یافته و از طریق سوپ خفاش به چینی ها منتقل شده و چند سال قبل هم از طریق شتر به مردم در عربستان سعودی منتقل می شده هم مقداری مشکوک به نظر می آید.

هزاران سال است که مردم هم در چین سوپ خفاش می خورند و هم در عربستان سعودی از شتر برای ایاب و ذهاب و حتی خوراک و لباس استفاده می کنند، و طی این چند هزار سال چنین اتفاقی برای مردم پیش نیامده.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اثر کرونا درگذشت - اسپوتنیک ایران
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اثر کرونا درگذشت

با توجه به این ماجرا نمی توان بحث حمله بیولوژیک ایالات متحده به ایران و چین را دور از انتظار دانست وبه این ترتیب می توان گفت این وظیفه نیروهای مسلح کشورها است تا به ماجرا ورود کنند و با این جنگ بیولوژیک مقابله نمایند.

با حضور شخصی مانند ترامپ در راس قدرت در ایالات متحده هم نمی توان ماجرای دستور انجام چنین عملیاتی را دور از انتظار دانست.

تلاش رسانه های مخالف ایران در این زمینه هم می تواند به این دلیل باشد چون آنها بخوبی می دانند نیروهای مسلح ایران تجاربی را در اختیار دارند که ممکن است بتواند در مقابله با ویروس به ایران کمک کند و به همین دلیل هم ناراحت می باشند.

اگر هم ماجرا جنگ بیولوژیک نباشد باز هم حضور نیروهای مسلح می تواند در این عرصه کمک به کادر درمانی و پزشکی کشور باشد، افرادی که امروزه در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند.

همچنین باید توجه داشت که نیروهای مسلح همه کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران امکاناتی را در اختیار دارند که شاید بسیاری از مراکز درمانی در اختیار نداشته باشند و یا اینکه حتی ممکن است کارهای پژوهشی و یا تحقیقاتی محرمانه ای برای مبارزه با این نوع ویروس ها در زمان جنگ بیولوژیک انجام داده باشد که به صورت رسمی فاش نشده باشد.

به هر صورت ورود میمون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عرصه مبارزه با کرونا را باید به فال نیک گرفت و مانند همه اوقاتی که در بحران ها نیروهای مسلح کنار مردم قرار دارند اینبار هم نیروهای مسلح را در کنار خود داشته باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала