آخرین آمار کرونا در استان‌های ایران + عکس

© Sputnik / Anton Bystrov /  مراجعه به بانک تصاویر کرونا در ایران
کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شیوع کروناویروس در ایران رسماً در تاریخ 18 فوریه 2020 تأیید شد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه‌های داخلی، شیوع کروناویروس در ایران رسماً در تاریخ 18 فوریه 2020 تأیید شد.

تا کنون بیش از 23 استان کشور درگیر این ویروس تازه از راه رسیده هستند و طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون 66 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده‌اند

روز 11 اسفند 1398، اصفهان از نظر ابتلا به کروناویروس در مرحله هشدار قرار گرفت. علیرضا مروجی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان در استان اصفهان اعلام کرد که اصفهان با 32 مورد ابتلا پس از تهران با 180 و قم با 109 مورد، سومین استان  به لحاظ بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کووید-19 است.

پیشتر اعلام شده بود که استان‌های مازندان با 15 مورد، اصفهان 10 مورد، اردبیل 7 مورد، مرکزی 5 مورد، سمنان، کرمانشاه و لرستان هر کدام 4 مورد، البرز، خوزستان و فارس هر کدام 3 مورد، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، کهگیلویه ‌وبویراحمد، آذربایجان‌شرقی هر کدام 2 مورد و کردستان ‌و‌ آذربایجان غربی هر کدام با یک مورد مبتلا با ویروس کرونا درگیر شده‌اند.

​چندی پیش مایک رایان مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت گفته بود:«ایران صدها مورد آلودگی به کرونا را تأیید کرده‌است. این بیماری بدون هیچ‌گونه شناسایی وارد ایران شده و ممکن است ابعاد آن بسیار بیشتر از چیزی باشد که می‌بینیم. ایران پس از چین، بیشترین تعداد جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کرونا را داشته‌اشت».

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران نیز گفته بود:«شیب نمودار ابتلا به ویروس کووید 19، ویروس کرونا، در روزهای آینده کماکان صعودی خواهد بود».

آمار کرونا در ایران در روز 2 ماه مارس، با 523 مورد جدید، به 1501 نفر رسید. تا روز اول ماه مارس 66  مورد فوتی به ثبت رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала