چطور از ابتلا به کروناویروس در هواپیما جلوگیری کنیم؟

© AFP 2023 / Tiziana Fabiچطور از ابتلا به کروناویروس در هواپیما جلوگیری کنیم؟
چطور از ابتلا به کروناویروس در هواپیما جلوگیری کنیم؟
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انتشار ویروس کرونا در جهان ادامه دارد و هر روز کشورهای بیشتری را درگیر می کند.

به گزارش اسپوتنیک ، متخصصین به روزنامه ایندیپندنت شرح دادند که چطور در زمان پرواز بدن خود را از ویروس در امان نگه داریم.

خطر ابتلا به کروناویروس از طریق هوای درون هواپیما بسیار پایین است. استثنا تنها در زمانی است که فرد مبتلا در کنار شما نشسته باشد. معمولا هوای درون سالن هواپیما از بیرون تهویه می شود. ویروس ها هوای سرد و خنک را دوست ندارند برای همین کاملا امن است. اما این فقط نیمی از کل هوای داخل سالن است. ۵۰ درصد از طریق فیلتر جابه جا می شود. فیلترها شبیه دستگاه هایی هستند که در اتاق های عمل بیمارستان ها استفاده می شود.

بدین ترتیب، تنها در صورت تماس با فرد بیمار یا تماس با سطح آغشته به ویروس احتمال ابتلا وجود دارد. شرکت های هوایی که پروازهایشان را به کشورهای ناقل کروناویروس ادامه می دهند، ضد عفونی کردن هواپیماها را بیشتر کرده اند.

با دستمال های ضدعفونی شده می توان پنجره، میز غذا و دیواره کنار خود را پاک کنید. در عین حال به خاطر داشته باشید که محل نشستن به خاطر پارچه چنین امکانی ندارد. بهتر است قبل از نشستن از مهماندار بخواهید که روی صندلی شما را با یک لایه بپوشانند .

ماسک خود را هر چند ساعت عوض کنید. ضمنا ویروس کرونا ممکن است از راه چشم هم وارد شود. دستکش ها همچنین دفاع غیر موثری هستند برای اینکه شما آنها را به تمام سطوح می زنید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала