ازسرگیری موقت رژیم روادید بین ارمنستان و ایران

© Photo / Govorkovجمهوری ارمنستان
جمهوری ارمنستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارمنستان به دلیل شیوع کروناویروس در ایران به رژیم روادید با ایران برمی‌گردد.

به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان  متذکر شد که ارمنستان از مقابله ایران با ویروس کرونا حمایت می‌کند اما برای جلوگیری از شیوع این ویروس در کشور، اقداماتی را اجرایی می‌کند.

پاشینیان در این رابطه گفت:«با توجه به شیوع کروناویروس در منطقه ما تصمیم گرفتیم کنترل رفت و آمد در مرز ارمنستان – ایران را شدیدتر کنیم. روند احیای موقت رژیم روادید با ایران طی 5 روز آغاز خواهد شد».

به گفته نخست وزیر ارمنستان، مقامات کشور در تماس دائمی با مقامات ایران هستند. ایروان برای رساندن کمک به ایران در حد امکانات خوب آماده است.

چندی پیش ارمنستان با اشاره به لزوم محافظت از  ویروس جدید، بخشی از مرزهای خود با ایران را بسته و پروازها بین دو کشور همسایه را به مدت دو هفته به حالت تعلیق درآورده است.

تقصیر ایران در قطع برق  در ارمنستان - اسپوتنیک ایران
تقصیر ایران در قطع برق در ارمنستان

نخست وزیر نیکول پاشینیان اظهار داشت كه این موضوع در مورد ترافیك حمل و نقل باری از طریق مرز ارمنستان و ایران صدق نمی كند. محموله های باری بدون محدودیت حمل می شوند.هیچ محدودیتی برای بازگشت شهروندان به کشورهایشان وجود نخواهد داشت.منظور شهروندان ایرانی که در حال حاضر در ارمنستان هستند و شهروندان ارمنستان که هم اکنون در ایران هستند. آنها می توانند به وطن خود برگردند.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران: آخرین آمار دولتی مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در ایران 978 نفر اعلام شده است و 54 نفر نیز تاکنون بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌‌اند.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت. تعداد مبتلایان آلوده در چین تا چندی پیش از 78 هزار نفر فراتر رفته است، 2744 نفر جان باختند، بیش از 32 هزار نفر نیز درمان شده اند. موارد ابتلا در خارج از چین، براساس اطلاعات چندی پیش سازمان بهداشت جهانی، در 37 کشور جهان، تعداد 2790 مبتلا ثبت شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала