عملیات نجات ملی: اعزام ۳۰۰ هزار اکیپ بهداشتی برای کرونا+ فیلم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از پس فردا، ۳۰۰ هزار اکیپ بهداشتی به تک تک خانه ها مراجعه می کنند تا افراد مبتلا به کرونا را شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون خبری ایران، سعید نمکی وزیر بهداشت ایران اعلام کرد: برای اولین بار در جهان، به جای این که منتظر بمانیم بیماران به مراکز درمانی بیایند، خودمان به در خانه هایشان می رویم.با توجه به جمعیت ایران، هر اکیپ در مدت این ماموریت ملی، حدود ۲۷۰ ایرانی را ویزیت خواهد کرد که عدد کاملاً معقولی است. اگر این اتفاق به درستی مدیریت شود، می توان گفت که یک تحول بزرگ در عرصه بهداشت و درمان کشور به وجود آمده است بدان حد که می تواند الگویی برای سایر کشورهای درگیر کرونا باشد.

قرار است در این طرح ملی، از توان بسیج نیز استفاده شود. وزارت بهداشت و بسیج، پیش از این در طرح های ریشه کنی فلج اطفال و کنترل فشار خون، همکاری های موثری داشته اند ولی این طرح، قطعاً نه یک سر و گردن که چند برابر بزرگ تر و حیاتی تر از تمام پروژه های قبلی است.

اگر مبتلایان به کرونا در همان مراحل نخست بیماری شناسایی شوند، کار درمان آنها بسیار بهتر و سریع تر پیش می رود و بدین ترتیب، میزان مرگ و میر ناشی از کرونا نیز کمتر خواهد شد.

بر اساس اظهارات وزیر بهداشت، این ۳۰۰ هزار اکیپ به تمام تجهیزات تشخیصی تجهیز شده اند. قرار است دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور این عملیات بزرگ ملی را هدایت کنند.

امیدواریم این طرح که به معنای دقیق کلمه، "حیاتی" است، با موفقیت اجرا شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала