ظریف: آمریکا پس از ۱۹ سال تحقیر در افغانستان تسلیم شد

© REUTERS / Evgenia Novozheninaظریف: آمریکا پس از ۱۹ سال تحقیر در افغانستان تسلیم شد
ظریف: آمریکا پس از ۱۹ سال تحقیر در افغانستان تسلیم شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امضای توافق نامه صلح آمریکا با طالبان را تحقیر آمریکا خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، در پیامی در توییتر به امضای توافق صلح میان طالبان افغانستان و امریکا اشاره و از آن به عنوان تحقیر امریکا یاد کرد.

ایران: آمریكا حق امضای توافقنامه درباره افغانستان را ندارد - اسپوتنیک ایران
ایران: آمریكا حق امضای توافقنامه درباره افغانستان را ندارد

وی در این پیام توییتری نوشت: اشغالگران آمریکایی نباید هرگز به افغانستان حمله می‌ کردند. اما آنها این کار را انجام دادند و دیگران را برای پیامدهای آن مقصر دانستند.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه این پیام توییتری خود نوشت: اکنون پس از ۱۹ سال تحقیر، ایالات متحده پیشنهاد تسلیم خود را داده است. چه در افغانستان و چه در سوریه، عراق یا یمن، مشکل آمریکا است.

ظریف در پایان افزود: "امریکا خواهد رفت (اما) ویرانی گسترده‌ ای پشت سرش باقی می‌ گذارد".

خاطر نشان باید شد، که توافق صلح آمریکا و طالبان، روز گذشته شنبه، ۱۰ اسفند در دوحه امضا شد. بر بنیاد این توافقنامه، طالبان به امریکا تعهد داده‌ اند که اجازه نخواهند داد که از خاک افغانستان بر علیه کشورهای دیگر به ویژه آمریکا و متحدانش استفاده شود و آمریکا نیز تعهد کرده که سربازانش را در مدت چهارده ماه از افغانستان خارج می‌ سازد.

​در مفاد توافقنامه میان آمریکا و طالبان همچنان آمده‌ است، که این توافق میان "امارت اسلامی افغانستان که از سوی آمریکا به رسمیت شناخته نمی‌ شود و به نام طالبان شناخته می‌ شود و ایالات متحدۀ آمریکا" امضا شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала