اعلام شرایط فوق العاده در ایالت واشنگتن به خاطر کروناویروس

© REUTERS / Kim Kyung-Hoonکرونا ویروس
کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرماندار ایالت واشنگتن جی اینسلی در خصوص برقراری حالت فوق العاده در محدوده این ایالت و در ارتباط با شیوع ویروس جدید کرونا خبرداد.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشر شده در سایت فرمانداری آمده است که این وضعیت به خاطر ثبت اولین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا بوده است.

در این اطلاعیه آمده است: « من جی اینسلی، فرماندار ایالت واشنگتن در زمینه دشواری اوضاع اعلام می کنم که در تمامی نواحی این ایالت رژیم فوق العاده اجرا می شود.»

فرماندار همچنین به سازمان های دولتی و ادارات دستور داد که از منابع دولتی استفاده کرده و از تمامی امکانات برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا بهره گیرند. رژیم اضطراری همچنین امکان عمل گارد ملی ایالت را نیز به همراه دارد.

پیشتر سازمان بهداشت و سلامت ایالت واشنگتن اطلاع داده بود که در این ایالت اولین مورد مرگ براثر ابتلا به کروناویروس ثبت شده است.

در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.
سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала