آب شرب تهران به ویروس کرونا آغشته نیست

© Sputnik / Anton Bystrov /  مراجعه به بانک تصاویر آیا آب شرب تهران به ویروس کرونا آغشته است؟
آیا آب شرب تهران به ویروس کرونا آغشته است؟
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت نظارت بر بهره بردای آبفای استان تهران، تمامی زیرمجموعه ها میزان کلر زیر ۸ پی پی ام دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، محمدرضا کرمی‌نژاد معاون نظارت بر بهره برداری آبفای استان تهران در خصوص تمهیدات لازم برای آلوده نشدن منابع آبی به ویروس کرونا بیان داشت: ما در استان تهران دو منبع آب زیرزمینی و سطحی را داریم، 6 تصفیه خانه در مدار هستند، 26 درصد منابع آب زیرزمینی داریم که در مواقع اضطرار استفاده می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات ما این است که به تمامی زیر مجموعه‌ها دستورالعملی ابلاغ شده که میزان کلر زیر 8 PPM نباشد.

کرمی نژاد گفت: سالانه یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب آب شرب در استان تهران مصرف می‌شود که 1.6 میلیارد متر مکعب مربوط به شهر تهران و مابقی در بقیه استان مصرف می‌شود. یعنی 25 درصد آب کشور در تهران استفاده می‌شود که 71 درصد آن از آب‌های سطحی و 21 درصد از آب زیرزمینی تامین می‌شود.

وی درباره کدورت آب شهر طی روزهای گذشته توضیح داد: کل مشکل ما بعد از بارش‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته گذشته پیش آمد، حجم رودها بالا رفته و طغیان کردند که منجر به گل آلود و کدورت آب سدهای کرج و لتیان شد.

این مقام در ادامه گفت: در پی آن مرز کدورت از 10 هزار هم بالاتر رفت در حالی که تصفیه خانه‌ها ظرفیت 4 هزار را دارند. در هر ثانیه 28 تا 30 هزار لیتر آب از تصفیه خانه بالا می‌آید که این میزان بعد از کدورت به صفر رسید. 16 ساعت تاب آوری داشتیم تا روز چهارشنبه که کدورت به 4 هزار رسید، 10 تا 11 ساعت خاموشی تصفیه خانه را داشتیم اما از روز شنبه مسئله کاملا بر طرف شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала