سردبیر اسپوتنیک ترکیه بازداشت شد

© Sputnik / Вадим Анцуповسردبیر اسپوتنیک ترکیه بازداشت شد
سردبیر اسپوتنیک ترکیه بازداشت شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماموران پلیس استانبول با ورود به دفتر اسپوتنیک خواستار ملاقات با نمایندگان این خبرگزاری شدند.

به گزارش اسپوتنیک، مارگاریتا سیمونیان، سردبیر خبرگزاری "روسیه امروز" و شبکه تلویزیونی "آر تی"، از بازداشت ماهیر بوزتپه، سردبیر ارشد اسپوتنیک ترکیه، در استانبول خبر داد. وی را به بخش امنیتی منتقل کردند.

ماهیر بوزتپه، سردبیر اسپوتنیک ترکیه، گفت که وی را برای معاینه پزشکی به بیمارستان منتقل کردند، این یکی از مراحل قبل از بازداشت است.

به گفته بوزتپه، پلیس علیه او از زور استفاده نمی کند، آنها وی را به سمت اداره امنیت استانبول می برند.

سیمونیان در کانال تلگرام خود نوشت: "پلیس وارد دفتر ما در استانبول شد. یکی دیگر از کارمندان ما را بازداشت کرد. سه کارمند دیگر از دیروز پس از حمله ملی‌گرایان به آپارتمان های آنها در اداره پلیس هستند. ترکیه این چه معنی می دهد؟؟؟"

قطع ارتباط با کارمندان اسپوتنیک در ترکیه پس از حضور آنها در اداره پلیس - اسپوتنیک ایران
قطع ارتباط با کارمندان اسپوتنیک در ترکیه پس از حضور آنها در اداره پلیس

خبرگزاری اسپوتنیک در ترکیه گزارش داد: "ماموران پلیس امروز حدود ساعت ۱۳:۲۰ دقیقه وارد دفتر خبرگزاری اسپوتنیک در استانبول شدند و درخواست ملاقات با نمایندگان این خبرگزاری را داشتند. در آن زمان فقط کارکنان وظیفه در دفتر حضور داشتند. پلیس اعلام کرد تا زمانی که با نمایندگان ملاقات نکند این خبرگزاری را ترک نخواهد کرد."

وزارت خارجه روسیه از مقامات ترکیه خواسته است كه در این شرایط مداخله كنند و امنیت روزنامه نگاران را تضمین كنند و به روشن شدن همه شرایط این حادثه كمك كنند. نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا در آزادی رسانه ها حمله به روزنامه نگاران و تهدیدات علیه آنها را محکوم کرد.

در اطلاعیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: مسکو از مقامات ترکیه خواست که در حادثه حمله به کارکنان اسپوتنیک در ترکیه رسیدگی نموده و امنیت رسانه های روسی را تضمین نمایند.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه، گروهی از افراد به خانه ی کارکنان اسپوتنیک ترکیه که شهروند این کشور هستند، یورش برده و شعارهای تهدید آمیز سر دادند. آنها خبرنگاران را به خشونت های فیزیکی تهدید کردند و از آنها خواستند که فعالیت حرفه ای خود را خاتمه دهند. بر اساس اطلاعات وزارت خارجه از دیروز کارکنان اسپوتنیک در دفاتر پلیس ترکیه هستند. شرایط پیچیده تر شده است برای آنکه نمی توان با آنها ارتباط برقرار کرد.

در این اطلاعیه آمده است: از مقامات ترکیه می خواهیم که در این شرایط مداخله نموده و امنیت نمایندگان رسانه روسی را فراهم کرده و در روشن شدن اوضاع کمک نمایند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала