روسیه امنیت نیروی هوایی ترکیه در سوریه را تضمین نمی کند

© REUTERS / Umit Bektasروسیه امنیت نیروی هوایی ترکیه در سوریه را تضمین نمی کند
روسیه امنیت نیروی هوایی ترکیه در سوریه را تضمین نمی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولگ ژوراولیوف رئیس مرکز آشتی روسیه در کشور سوریه اعلام کرد: روسیه نمی تواند امنیت هواپیمایی ترکیه را در سوریه پس از بستن آسمان بالای ادلب را تضمین کند.

به گزارش اسپوتنیک، دریاسالار اولگ ژوراولیوف رئیس مرکز آشتی روسیه در کشور سوریه اذعان کرد: مقامات سوریه مجبور شدند چنین اقدامی را علیه وضعیت به شدت تشدید شده در فضای هوایی استان ادلب انجام دهند.

جنگ روسیه با تروریست ها در سوریه ادامه دارد - اسپوتنیک ایران
جنگ روسیه با تروریست ها در سوریه ادامه دارد

در اواخر ماه ژانویه، ارتش سوریه حمله ای را در استان ادلب علیه تروریست ها آغاز کرد. چند روز بعد، مقامات ترکیه به دلیل اقدامات دمشق تلفاتی را در بین پرسنل ارتش گزارش دادند.

علاوه بر این، آنکارا از حمله تلافی جویانه علیه نیروهای دولتی و خسارات بی شماری در ارتش سوریه خبر داد. پس از آن، مرکز آشتی روسی این اطلاعات را تکذیب کرد.

در اواسط ماه فوریه، شبه نظامیان با حمایت توپخانه ترکیه تلاش کردند مواضع نیروهای دولتی در ادلب را در هم بکوبند. این حمله با کمک جنگنده های سوخو Su-24 روسی که بنا به درخواست دمشق به آسمان بلند شد دفع گردید.

مسکو از حمایت شبه نظامیان توسط آنکارا ابراز نگرانی کرد. علاوه بر این، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین ابتدا مذاکرات سه جانبه ای را با همتای فرانسوی خود امانوئل مکرون و صدراعظم آلمان آنگلا مرکل و سپس با رجب اردوغان رهبر ترکیه انجام داد که اجرای توافق سوچی را شرط اصلی برای حل و فصل مناقشات در ادلب خواند.

به نوبه خود، پوتین از شدت گرفتن افراط گرایان در استان ادلب ابراز نگرانی کرد. رئیس دولت همچنین به لزوم احترام بی قید و شرط به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه اشاره کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала