کمک روسیه به ایران در مقابله با گسترش کروناویروس

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر کمک روسیه به ایران در مقابله با گسترش کروناویروس
  کمک روسیه  به ایران در مقابله با گسترش کروناویروس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پوتین:روسیه آماده کمک به ایران در مبارزه با گسترش ویروس کروناست.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان یک گفتگوی تلفنی با حسن روحانی رئیس جمهور ایران اعلام نمود که روسیه برای رساندن کمک در مقابله با گسترش کروناویروس در کشور ایران آماده است.

در دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام شد که این گفتگوی تلفنی به ابتکار طرف ایران انجام شد.

در اعلامیه منتشره کرملین آمده است:«ولادیمیر پوتین در رابطه با قربانیان کروناویروس در ایران به رئیس جمهور ایران تسلیت گفت و در خصوص رساندن کمک با هدف مقابله با گسترش این ویروس در ایران اعلام آمادگی نمود. افزون برآن، موضوعات دیگر دستور روز دو جانبه نز بررسی شدند».

اعتراف آمریکا به ناتوانی در ایجاد سیستم دفاع موشکی برای محافظت در برابر روسیه  - اسپوتنیک ایران
اعتراف آمریکا به ناتوانی در ایجاد سیستم دفاع موشکی برای محافظت در برابر روسیه

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.تعداد مبتلایان آلوده در چین تاکنون از 78 هزار نفر فراتر رفته است، 2744 نفر جان باختند، بیش از 32 هزار نفر نیز درمان شده اند.موارد ابتلا در خارج از چین، براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، در 37 کشور جهان، تعداد 2790 مبتلا و 44 نفر فوتی ثبت شده است.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران: با تشخیص 143 مورد از ابتلای قطعی به ویروس کرونا در روز28 فوریه، آمار مبتلایان به 388 نفر رسید. 73 نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافتند و 34 نفر فوت کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала