نماینده مجلس ایران: تعطیلی برای در خانه ماندن است نه سفر به شمال!

© Photo / IRNAساحل خزر
ساحل خزر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده بابلسر در مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به شیوع کرونا در استان‌های شمالی کشور از مردم خواست که به این استان‌ها سفر نکنند و تاکید کرد که تعطیلی برای پیشگیری از شیوع کروناست و نه مسافرت رفتن.

به گزارش اسپوتنیک، ولی الله نانوا کناری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعطیلی مدارس و حتی نمازجمعه برای آن است که مردم در خانه مانده و کمتر بیرون روند. این اقدامات برای پیشگیری از شیوع کرونا است، اما متاسفانه برخی از مردم رعایت نکرده و به مسافرت آن هم بیشتر از همه شمال کشور می‌روند.

وی افزود: افزایش مسافرت به شمال کشور باعث شده که شاهد افزایش شیوع ویروس کرونا در این شهرها باشیم. این مسافرت‌ها باعث می‌شود که مسافران بیماری را انتقال داده یا اینکه از دیگران بگیرند.

ابتلای بیش از 200 نفر به کرونا در ایران طی 24 ساعت گذشته  - اسپوتنیک ایران
ابتلای بیش از 200 نفر به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته در ایران

این نماینده مجلس مجددا تاکید کرد: اگر مدارس را تعطیل کرده‌اند برای آن است که کسی از خانه بیرون نیامده و مردم خود را قرنطینه خانگی کنند، پس باید از مسافرت‌ها پرهیز شده تا خدای ناکرده مشکلات افزایش پیدا نکند. ضمن اینکه مردم رعایت مسائل بهداشتی را هم مد نظر داشته باشند.

امروز دکتر کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد در مجموع تا کنون ۵۹۳ نفر مبتلای قطعی این بیماری شناسایی شده‌اند که از این میان متاسفانه 43 نفر فوت شده‌اند.

همچنین از 123 بهبود یافته و ترخیص شده این بیماری در این کشور تا کنون خبر داد.

نوع جدید ویروس کرونا که شیوع آن ابتدا به عنوان نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ایران، ژاپن، ایتالیا... نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала