اتهامات ناعادلانه کرونایی آمریکا نسبت به ایران

© Sputnik / Alexander Natruskim /  مراجعه به بانک تصاویر ضمیر کابلوف
ضمیر کابلوف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کابلوف:اینکه ایران اطلاعات مربوط به کروناویروس را منتشر نمی کند، اتهامی ناعادلانه است.

به گزارش اسپوتنیک،ضمیر کابلوف، مدیر دپارتمان آسیا در وزارت خارجه روسیه و نماینده رئیس جمهور در امور افغانستان، معتقد است که اتهامات آمریکا نسبت به ایران در خصوص عدم همکاری در رابطه با آمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا، ناعادلانه است.

کابلوف در این خصوص گفت:«ما اطلاعات در این مورد را از ایران دریافت می‌کنیم. من شخصا هر روز اعلامیه های نمایندگان ایران در باره تعداد مبتلایان به این ویروس را در فضای رسانه‌ای می‌خوانم. آمریکایی‌ها خیلی‌ها از جمله چینی ‌ها و دیگران را در مخفی کردن اطلاعات مربوط به ویروس کرونا متهم می‌کنند. برای من قضاوت کردن در اینباره که آیا این خبرها درست است یا غلط دشوار است اما فکر می‌کنم که در رابطه با ایرانی ها این برخوردی ناعادلانه است. آنها با وضعیت دشواری روبرو هستند. از جمله کشف موارد ابتلا به کرونا ویروس برای ایران کار ساده‌ای نیست. آنها هم‌اکنون در وضعیت سختی قرار دارند».

طبق آخرین اطلاعات آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونای در کشور با افزایش 143 مورد جدید به 388 نفر رسیده و 73 نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافتند و 34 نفر فوت کرده‌اند.

موسوی: پیشنهاد آمریکا یک حرکت تبلیغاتی و ریاکارانه است - اسپوتنیک ایران
موسوی: پیشنهاد آمریکا یک حرکت تبلیغاتی و ریاکارانه است

این در حالی است که رسانه‌های غربی در روز 28 فوریه مرگ بیش از 200 نفر در ایران بر اثر ابتلا به کروناویروس را گزارش دادند. مقامات ایران این اطلاعات را رد کرد.

این ویروس که در حال حاضر به بیشتر کشور‌های جهان راه یافته و در حال تبدیل شدن به یک بحران جهانی است منجر به محدودیت‌های سفر و تجارت بین‌المللی شده است. در این راستا سازمان‌های جهانی و کشور‌های مبتلا به‌منظور پیشگیری و کاهش گسترش این ویروس به سایر کشور‌ها و بخش‌ها و همچنین برخورداری از دانش علمی متخصصان و کارشناسان جهت بررسی ویروس جدید و دستیابی به راه‌حل‌های درمانی، به همکاری و رایزنی بهداشت عمومی در سطح جهانی اقدام کرده‌اند.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.تعداد مبتلایان آلوده در چین تاکنون از 78 هزار نفر فراتر رفته است، 2744 نفر جان باختند، بیش از 32 هزار نفر نیز درمان شده اند.موارد ابتلا در خارج از چین، براساس اطلاعات چندی پیش سازمان بهداشت جهانی، در 37 کشور جهان، تعداد 2790 مبتلا و 44 نفر فوتی ثبت شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала