گزارش و تحلیل

کرونا؛ در کشور همسایه چین چه می گذرد؟

© AFP 2023 / Kazuhiro Nogiکرونا؛ در کشور همسایه چین چه می گذرد؟
کرونا؛ در کشور همسایه چین چه می گذرد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه پرشمارگان چاپ روسیه با پزشک گالینا سازنووا مصاحبه کرد که در ویتنام بسر می برد.

اسپوتنیک - روزنامه "کامسامولسکایا پراودا" می نویسد: ویتنام نخستین کشوری بود که به محض انتشار خبر شیوع کرونا ویروس، «ارتباط» با چین را قطع کرد. این اتفاق در پایان ژانویه در آستانه سال نو چینی رخ داد.

اگر همه دو هفته در منزل بمانند مشکل کرونا حل می شود - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
با دو هفته در منزل ماندن مشکل کرونا حل می شود

سازونووا گفت: مقامات ویتنام مقامات اولین کشوری بودند که برای مقابله با بدبختی جدید آماده شدند. پیشتر هم  ویتنام در اوایل سال های دو هزارم  از اپیدمی آنفولانزا (سارس) جان سالم بدر برد. وقتی میزان مرگ و میر بالا - حدود 9 درصد بود. بنابراین، آنها برای خطر فعلی کاملاً مجهز بودند. علاوه بر این، ویتنام با چین هم مرز است  و بسیاری از چینی ها در اینجا زندگی می کنند. ویتنام مرزهای زمینی بست و سپس پرواز های هواپیماها   به چین را ممنوع کرد.

- آیا موارد ابتلا به کرونا در ویتنام ثبت شده است؟

رسما 16 نفر ثبت شدند. اما آنها هم اینک بهبود یافته اند. برای انزوای مریضان در خارج از شهر هانوی، یک اردوگاه چادری نظامی مستقر شد. هر کس که مشکوک بود در آنجا نگه داشته می شد. با این حال، ترس و نگرانی در مورد ویروس کرونا باقی مانده است. زیرا اکنون شیوع این بیماری در کشور همسایه کره جنوبی رخ داده است. من گمان می کنم که با توجه به اینکه برای بسیاری از مسافران فرودگاه اینچئون اهمیت ترانزیتی دارد، ممکن است پروازها به کره جنوبی قطع  شود. به هر حال، بسیاری از کره ای ها در سایگون بسر می برند  و آنها می گویند که در مناطقی که زندگی می کنند، پزشکان دمای افراد را اندازه گیری می کنند.

در ویتنام ، همه فرودگاه ها دارای دوربین های حرارتی هستند. و دوره ای وجود داشت که تمام چینی ها معاینه شدند تا مشخص شود که آیا آنها حامل ویروس کرونا هستند یا خیر.

- آیا چیزی برای مردم عادی تغییر کرده است؟

در حال حاضر همه مدارس تعطیل هستند  و در آینده نزدیک آنها باز نمی شوند. در هر خانه  دم درب ورودی مواد ضد عفونی جا داده شده است. اگر وارد آسانسور می شوید، باید قبل از فشار دادن دکمه، دستانتان را ضد عفونی کنید. همین ابزارها در فروشگاه ها وجود دارد. همه جا دولت مراقبت می کند که هر کس هرچه بیشتر و سریعتر دست خود را بشوید.

- 16 نفر کرونا گرفتند. آنها را چطور معالجه کردند؟

کرونا ویروس مانند سرماخوردگی پیشرفت می کند، که در آن فقط درمان علائم  امکان پذیر است. بیماران را برای گلودرد، آبریزش بینی و غیره درمان می کنند. از فرد بیمار پشتیبانی می شود و در مبارزه بدنش با کرونا کمک می کنند.

درمان شدن تعداد زیادی از مبتلایان به ویروس کرونا در چین - اسپوتنیک ایران
تلاش مبتلایان به کرونا در چین برای شیوع و انتقال آن به افراد سالم +ویدئو، عکس

- اگر مبتلایان معالجه می شوند چرا از ویروس اینقدر می ترسند؟ و چرا میزان مرگ و میرش بالا است؟

حالا من مانند پزشک معمولی نه متخصص امراض واگیر دارم صحبت می کنم. فرض کنیم یک فرد مبتلا به سینه پهلوی ویروسی را به من می آورند و پس از مدتی او می میرد. اگر یک نفر باشد، مساله ای نیست ولی اگر ده نفر دارای بیماری مشابه باشند، این سوال پیش می آید که آنها باید برای یک محرک ویروسی تست و آزمایش شوند.

و از آنجایی که همه آزمایش ها و تست های اول همیشه بر روی بیماران وخیم با علائم بالینی شدید انجام می شوند که در بین آنها میزان مرگ و میر بالا است، بنابراین وضعیت طبق آمار اولیه بعنوان میزان بالای مرگ و میر ثبت خواهد شد. در ووهان، بیمارستان ها در اولین روزهای اپیدمی پر از بیماران وخیم بود.   

و وقتی آزمایش سایر بیماران با علائم مشابه اما خفیفتر را شروع می کنیم،  آمار تغییر می کند. و میزان متوسط مرگ و میر  رو به کاهش است.

عجالتا اطلاعات کمی در مورد ویروس کرونا وجود دارد. و آمار مربوط به چین و کره  جنوبی متفاوت است. در چین میزان مرگ و میر 2 تا 3 درصد است، در حالی که در کره جنوبی کمتر از یک درصد است. و در ایران - حدود 20 درصد. چرا؟  ویروس یکی است. آیا افراد متفاوت هستند؟ به احتمال زیاد، این امر به   سطح پزشکی بستگی دارد. آنها از گلو درد و ریزش بینی نمی میرند، آنها از عوارض می میرند.

- اعتقاد بر این است که با فرا رسیدن گرما، ویروس خواهد مرد. در حال حاضر در ویتنام مطابق استانداردهای ما تابستان است...

در حقیقت ویروس ها با فرا رسیدن سرما می میرند. اما به طور خاص از این ویروس هیچ اطلاعاتی درمورد اینکه چه دما در مدت زمان باقی ماندن آن در محیط تأثیر می گذارد، وجود ندارد. بنابراین، انجام دادن نتیجه گیری هنوز خیلی زود است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала