اثرات وحشتناک زورگویی و قلدری بر روی روح حساس کودکان +ویدئو، عکس

© AP Photo / Vadim GhirdaЗевающий мальчик в костюме медведя на новогоднем шествии в румынском городе Комэнешти
Зевающий мальчик в костюме медведя на новогоднем шествии в румынском городе Комэнешти - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به کودکان خود به جای قلدری در مورد اهمیت شناخت احساسات دیگران و مهربانی کردن آموزش دهید!

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی از یک کودک 9 ساله به نام کادین بیلز که مبتلا به بیماری مادرزادی آکندروپلازیا است در شبکه های اجتماعی سراسر دنیا پخش شده است که در آن از خشم خود نسبت به زورگویی و قلدری همکلاسی های خود سخن می گوید. کادین در این ویدئو که توسط مادر او ضبط شده است از اثرات وحشتناک قلدری در مدرسه می‌گوید. او همچنین در مورد اینکه چطور تمسخر و آزار روانی هم مدرسه ای های خود باعث شده که آزار ببیند و حتی به کشتن خود فکر کند، صحبت می کند. 

 

View this post on Instagram

در این ویدیو یک مادر در مورد اثرات وحشتناک #قلدری در مدرسه می‌گوید اینکه چطور تمسخر و #آزار روانی هم مدرسه ای های فرزندش باعث شده او دایما نگران فرزندش باشد اینکه چطور قلدری در مدرسه باعث شده فرزندش هر روز به #خودکشی فکر کند در جوامع غربی به بحث قلدری در مدرسه اهمیت زیادی داده میشود و ده ها مقاله و برنامه ساخته میشود اما در کشور ما بسیار در این مورد کم شنیدم از طرفی بارها اثرات این قلدری را بر مراجعین دیدم و این پدیده بسیار شایع در مدارس ایران است والدین عزیز خواهشمندم به این موضوع توجه ویژه کنید به فرزندان خود آموزش دهید به آنها در مورد اهمیت شناخت احساسات دیگران و مهربانی کردن آموزش دهید مهمترین مهارت در این موضوع، آموزش مهارت #همدلی است همدلی کمک می‌کند تا ما نسبت به رنج دیگران بی تفاوت نباشیم و باعث میشود خود را جای دیگران بگذاریم در آن طرف ماجرا هم باید مهارت #قاطعیت ورزی و ابراز وجود آموزش دهیم این مهارت کمک میکند تا فرزندمان بتواند بصورت جرات مندانه از خود دفاع کند آموزش این مهارت ها از حوصله چند پست خارج است و احتمالا در آینده در این موضوعات لایو خواهم گذاشت خوشحال میشم تجارب خود را در این مورد کامنت کنید و تکرار میکنم لطفاً لطفا به فرزندان خود در مورد اهمیت بی تفاوت نبودن به این موارد آموزش دهید باور کنید کلمات قدرت زیادی دارند از خودمان شروع کنیم محمد ترکمان روانشناس

A post shared by محمد ترکمان (@dr.mohammadtorkaman) on

گفته شده است که به دلیل زورگویی هم کلاسی های این کودک، مادر او دائما نگران فرزند خود است. این ویدئو توسط میلیون ها کاربر از جمله افراد معروف سراسر دنیا دیده و پسندیده شده است.
عده ای از کاربران معتقدند که مادر این کودک در این ویدئو قصد انتقال این پیام را داشته است تا به فرزندان خود همدلی و اهمیت شناخت احساسات دیگران و مهربانی کردن آموزش دهیم. این مادر بسیاری از کاربران را تحت تاثیر قرار داده تا متوجه کند نسبت به رنج دیگران بی تفاوت نباشیم و خود را جای دیگران بگذاریم.
View this post on Instagram

پیشگیری از قلدری . اگر کودک قلدر از فرزندتان خواسته‌ای داشته باشد که تمایل به انجام آن ندارد، تصمیم می‌گیرد تا نه بگوید. مراحل رفتار جرأت‌ورز عبارتند از . قدم اول: درک کردن با گفتن جمله همدلانه فضا را دوستانه کنند و از پرخاشگری جلوگیری کنند. با کلمه “من می‌دونم” آغاز می ‌شود و طرف مقابل می‌فهمد علت درخواست یا مشکل او را فهمیده‌اند مثلا من می‌دونم تو‌ کتاب من رو می‌خوای . قدم دوم: دلیل آوردن دلیل تصمیم خود را واضح و کوتاه بیان کنند مثلا : ولی خودم کتابم رو احتیاج دارم . قدم سوم: نه گفتن محکم در این قسمت تصمیم شان را بدون تعارف و خیلی جدی بیان کنند مثلا : کتابم رو بهت نمیدم . از هر ۳ کودک، ۲ نفر به نوعی درگیر قلدری هستن و این آمار بالاییه. حتی اگر تا حالا بچه‌تون حرفی در این مورد نزده، ممکنه براش پیش اومده باشه یا یه روزی پیش بیاد و لازمه بدونه چه رفتاری داشته باشه. عوارض قلدری نه تنها کودکی رو تحت تأثیر قرار میده بلکه تا بزرگسالی به یاد و باقی میمونه همه والدین تمایل دارن فرزندشون رفتار جرأت‌ورز داشته باشه و از حق خودش دفاع کنه ولی آیا این رفتار رو آموزش دیدن؟! با آموزش بهنگام، از قلدری پیشگیری کنیم #قلدری_مجازی #قلدری#قلدری_آنلاین #قلدري_و_زورگويي_در_مدارس #قلدر ‏ #سوءاستفاده_جنسی_از_کودکان #خشونت #کودک_آزاری #آزار_جنسی_کودکان #آزارجنسی_کودکان #خودمراقبتی_جنسی_کودکان #خودمراقبتی #مراقبت_جنسی #مراقبت_جنسی_کودک #کودک #مربی_کودک #کودک_آزاری_جنسی #روانشناس #مشاور #مددکار_اجتماعی #کودک #دانش_آموز

A post shared by Mostafa Eghdami - مصطفی اقدامی (@eghdamipour) on

بعضی از کاربران معتقدند که باید مهارت قاطعیت ورزی، ابراز وجود و دفاع از خود را به کودکان یاد دهیم تا کودک از خود بصورت منطقی دفاع کرده و اینگونه خشمگین نشود. 
بسیاری از کاربران عنوان کردند که در جوامع غربی به بحث قلدری در مدرسه اهمیت زیادی داده میشود و ده ها مقاله و برنامه در این مورد نوشته و ساخته شده است اما در کشور ایران این مورد با وجود اینکه در مدارس بسیار دیده شده اما به آن پرداخته نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала