آمریکا نفت سوریه را چگونه سرقت می کند؟

© AP Photo / Hussein Mallaاستقرار خودروهای زرهی و سامانه راداری آمریکا در شمال شرق سوریه
استقرار خودروهای زرهی و سامانه راداری آمریکا در شمال شرق سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عاطف نداف ، وزیر تجارت داخلی سوریه اعلام ایالات متحده از طریق ترکیه نفت استخراج شده در معادن سوریه را به کشورهای دیگر می فروشد.

به گزارش اسپوتنیک، وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از مناطق نفت خیز سوریه ، زیرساخت ها کاملاً از بین رفته است.

این مقام سوری گفت:"دشمن ما ایالات متحده است .  آنها نفت ما را  به ترکیه و از طریق ترکیه به دیگر جاها می فروشند. در  مناطق نفت خیز سوریه زیرساخت ها کاملاً نابود شده ، راه آهن تخریب شده و تمام نیروگاه ها از بین می روند. ما برق نداریم و اگر برق وجود نداشته باشد ، تولید محلی نیز وجود نخواهد داشت".

پایگاه‌های جدید آمریکایی در مناطق نفت‌خیز سوریه - اسپوتنیک ایران
پایگاه‌های جدید آمریکایی در مناطق نفت‌خیز سوریه

به گفته عاطف نداف  ، سوریه مجبور است نفت را وارد کند. در عین حال ، بانک های اصلی سوریه تحت تحریم قرار دارند و هرگونه انتقال پول به سوریه از خارج از این کشور ممنوع است.

پیش از این ، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفته بود كه آمریكا بطورآشکار و با وقاحت معادن  نفتی در سوریه را غارت می کند و در عین حال تحریم ها عرضه نفت به این كشور را ممنوع کرده است.

در اکتبر سال جاری ، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده ، که پیش از این از قصد خود را برای عقب نشینی کلیه نیروهای آمریکایی از شرق سوریه اعلام کرده بود ، گفت که برخی از سربازان آمریکایی همچنان از نفت سوریه در برابر داعشی ها محافظت می کنند. علاوه بر این ، گزارش شده بود كه سربازان آمریكایی قصد ندارند به روسیه یا ارتش سوریه اجازه ورود به این مناطق نفت خیز را بدهند.

بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه در اظهار نظر در مورد بیانیه ترامپ ، وی را به عنوان بهترین رهبر در تاریخ  امریکا توصیف کرد زیرا آشکارا اهداف خود به عنوان مثال میل به تصاحب میادین نفتی سوریه را اعلام می کند.

مسکو تلاش های واشنگتن برای حفظ غیرقانونی حضور نظامی خود در شمال شرقی سوریه را غیرقابل قبول دانست. سرگئی لاوروف،  وزیر امور خارجه روسیه گفت که به ایالات متحده به دلیل کسب درآمدهای نفتی در سوریه  از گروه های مسلح وفادار به خود  پشتیبانی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала