اولین مورد کرونا ویروس در لیتوانی تأیید شد

© AP Photo / Arek Ratajاولین مورد کرونا ویروس در لیتوانی تأیید شد
اولین مورد کرونا ویروس در لیتوانی تأیید شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت بهداشت لیتوانی در بیانیه ای اعلام کرد که اولین مورد از ابتلای شخصی به نوع جدید ویروس کرونا در کشور تایید شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت لیتوانی در بیانیه ای اعلام کرد که اولین مورد از ابتلای شخصی به نوع جدید ویروس کرونا در کشور تایید شد.

این بيمار زن اکنون در بيمارستاني در شاولیای قرنطینه شده است و تحت مراقبت قرار دارد. در بیانیه وزارت بهداشت آمده است که وی در ورونا ایتالیا آلوده شده است و در 24 فوریه به لیتوانی بازگشته است.

وی علائم خفیف بیماری دارد و در حال حاضر هیچ تبی ندارد، بیمار برای معالجه و عدم انتقال ویروس به اشخاص دیگر تحت نظر قرار می گیرد.

مقام ایرانی: حضور 700 طلبه چینی در قم باعث زمینه انتشار کرونا شد - اسپوتنیک ایران
مقام ایرانی: حضور 700 طلبه چینی در قم باعث زمینه انتشار کرونا شد

در 31 دسامبر، مقامات چینی، سازمان بهداشت جهانی را از شیوع ذات الریه ناشناخته در ووهان، استان هوبی آگاه کردند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را کرونا ویروس جدید شناسایی کردند. کرونا ویروس‌، خانواده گسترده‌ای از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ "کروناویریده" هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید 19 را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال 1965 کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه 1980 ادامه داشت. این بیماری که یک ماه پیش در استان ووهان کشور چین به شکل انسانی سرایت کرده است، برای نخستین بار در حدود یک هفته پیش در ایران نیز مشاهده شد. به گفته متخصصان علوم پزشکی از هر 100 بیمار مبتلا به ویروس کرونا، دو نفر (به طور تقریبی) در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала