روسیه تصمیم گرفت عبور شهروندان ایران از طریق مرزهای خود را متوقف کند

© Sputnik / Viktor Tolochkoروسیه قصد دارد تا سال 2023 یک میلیون تن بار از طریق ایران به هند تحویل دهد
روسیه قصد دارد تا سال 2023 یک میلیون تن بار از طریق ایران به هند تحویل دهد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت روسیه تصمیم گرفت عبور شهروندان ایران از طریق مرز های خود را بطور موقت متوقف سازد

به گزارش اسپوتنیک، در این رابطه دستورالعمل دولت روسیه صادر شده که در آن گفته می شود این تصمیم به خاطر مصون نگاه داشتن شهروندان کشور از ابتلا به ویروس کرونا گرفته شده است.

در سند مربوطه که در وبسایت کابینه وزیران منتشر شده، آمده است  که دولت روسیه دستور داد به منظور اطمینان از ایمنی شهروندان روسیه و محافظت از آنها در برابر شیوع ویروس کرونا ، عبور شهروندان ایران از مرز روسیه موقتاً متوقف شود.

مردم تهران در پی شیوع ویروس کرونا با ماسک در خیابانها رفت و آمد می کنند - اسپوتنیک ایران
شیوع ویروس کرونا در ایران به روایت تصویر

در این سند گفته می شود:" سازمان امنیت فدرال روسیه از ساعت 00.00 بامداد  28 فوریه 2020 به وقت مسکو ، به طور موقت عبور شهروندان جمهوری اسلامی ایران را که برای آموزش و کار و همچنین برای اهداف خصوصی ، توریستی و ترانزیتی از طریق مرزهای دولتی وارد فدراسیون روسیه می شوند ، متوقف می کند "

نوع جدید ویروس کرونا که شیوع آن ابتدا به عنوان نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ایران، ژاپن، ایتالیا... نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

دیروز رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران از افزایش تعداد مبتلایان ویروس کرونا در این کشور به 245 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه تا به حال 26 نفر از هموطنان جان باخته اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала