جنگ در ادلب: وزیر دفاع ترکیه فرماندهی عملیات را بر عهده گرفت

© AP Photo / Burhan Ozbiliciجنگ در ادلب : وزیر دفاع ترکیه فرماندهی عملیات را بر عهده گرفت
جنگ در ادلب : وزیر دفاع ترکیه فرماندهی عملیات را بر عهده گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه وارد مرکز فرماندهی در استان مرزی خاتای شده و فرماندهی عملیات علیه ارتش دولتی سوریه در ادلب را بر عهده گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را خبرگزاری آنا دولو اطلاع داده است.

شبکه تلویزیونی "خبر ترک" اعلام کرد  آکار پس از دیدار با رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه  به خاتای رفته است.

افزایش تعداد کشته شدگان حمله ارتش سوریه به نظامیان ترکیه   - اسپوتنیک ایران
افزایش تعداد کشته شدگان حمله ارتش سوریه به نظامیان ترکیه

پیش از این ، مقامات ترکیه از کشته شدن 33 نظامی در نتیجه حمله هوایی سوریه به ادلب خبر داده بودند و اطلاع داده بودند 36 نفر دیگر زخمی شده اند. اردوغان جلسه‌ای در مورد اوضاع امنیتی تشکیل داد که روسای نهادهای امنیتی و وزیر امور خارجه در آن حضور داشتند.

آنکارا پس از کشته شدن نیروهای خود از آغاز حملات زمینی و هوایی به مواضع نیروهای دولت سوریه خبر داد. عمر چلیک ، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه ، این واقعه را "حمله" به ناتو خواند و ازمشورت  با این اتحادیه  خبر داد.

وخیم تر شدن اوضاع در ادلب

خبرگزاری دولتی سانا سوریه روز پنجشنبه گزارش داد که شبه نظامیان با پشتیبانی ارتش ترکیه حمله به منطقه شهر سراقب در استان ادلب را آغاز کردند که ارتش سوریه در اوایل فوریه آزاد کرده بود.

به نوبه خود ، شبکه تلویزیونی «روسیه 24» گزارش داد که یگان های ارتش ترکیه به مواضع ارتش دولتی سوریه و هواپیماهای روسی در ادلب شلیک کرده اند.

رجب طیب اردوغان ، رهبر ترکیه پیش از این گفته بود كه هنوز نتیجه مطلوبی در مذاكرات با روسیه در مورد ادلب به دست نیاورده و آنكارا برای شروع عملیات نظامی در این منطقه آماده است.

به نوبه خود بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که دمشق علیرغم واکنش ترکیه به  آزادسازی استان های حلب و ادلب را ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала