ترکیه خسارات ارتش سوریه در نبردهای ادلب را اعلام کرد

© AP Photo / DHA / Murat Kibritogluتقویت حضور نظامی ترکیه در ادلب سوریه
تقویت حضور نظامی ترکیه در ادلب سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه اعلام کرد ارتش این کشوردر جریان حملات گسترده خود به مواضع نیروهای مسلح دولتی سوریه سامانه های "بوک" و "پانتسیر"، 23 دستگاه تانک، همین تعداد از انواع مختلف توپ و همچنین 5 فروند بالگرد را منهدم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آنادولو، این مطلب را خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرده است.

به گفته وی ، این حملات  با استغاده از توپخانه و هواپیماهای بدون سرنشین در پاسخ به حمله نیروی هوایی سوریه به مواضع  ارتش ترکیه در ادلب در تاریخ 27 فوریه انجام شده که در نتیجه آن  33 سرباز کشته و 32 نفر دیگر زخمی شدند. آکار خاطرنشان کرد: روسیه که از دمشق حمایت می کند ، از محل استقرار نیروهای ترکیه در ادلب مطلع بود.

جنگ در ادلب : وزیر دفاع ترکیه فرماندهی عملیات را بر عهده گرفت - اسپوتنیک ایران
جنگ در ادلب: وزیر دفاع ترکیه فرماندهی عملیات را بر عهده گرفت

وزارت دفاع روسیه صبح روز 28 فوریه اعلام کرد که ترکها مورد آتشباری  قرار گرفته اند ، زیرا آنها در بین شبه نظامیان در حال پیشروی بسوی ادلب بودند. این وزارتخانه تأکید کرد که ارتش روسیه مختصاتی را دریافت کرده بود که براساس آن نیروهای ترکیه نمی بایستی در حوالی منطقه بهون می بودند  که به آنجا  حمله شده  بود.

در این شرایط رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیروقت  27 فوریه یک جلسه اضطراری در مورد مسائل امنیتی برگزار کرد. به گفته رجب سویلا، روزنامه نگار ،  رهبر ترکیه قصد دارد در مورد حمله به ادلب با ولادیمیر پوتین،  همتای روس خود گفتگو کند. علاوه بر این ، دستیار اردوغان با مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریكا تماس گرفت.

همچنین گزارش شده است که پس ازانتشار اخباری مبنی بر کشته شدن دهها نظامی ترک ، بزرگترین اپراتورهای مخابراتی ترکیه مانع از دسترسی به توییتر ، فیسبوک و اینستاگرام در این کشور شدند. علاوه بر این ، یک مقام معرفی نشده ترکیه گفته است که آنکارا راه ورود پناهجویان از ادلب به اروپا را از طریق زمین و دریا باز  می کند.

خبرگزاری دولتی سانا سوریه روز پنجشنبه گزارش داده بود  که شبه نظامیان با پشتیبانی ارتش ترکیه حمله به منطقه شهر سراقب در استان ادلب را آغاز کردند که ارتش سوریه در اوایل فوریه آزاد کرده بود.

به نوبه خود ، شبکه تلویزیونی «روسیه 24» گزارش داد که یگان های ارتش ترکیه به مواضع ارتش دولتی سوریه و هواپیماهای روسی در ادلب شلیک کرده اند.

رجب طیب اردوغان ، رهبر ترکیه پیش از این گفته بود كه هنوز نتیجه مطلوبی در مذاكرات با روسیه در مورد ادلب به دست نیاورده و آنكارا برای شروع عملیات نظامی در این منطقه آماده است.

به نوبه خود بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه تأکید کرده که دمشق علیرغم واکنش ترکیه به  آزادسازی استان های حلب و ادلب را ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала