کارشناسان سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با کرونا ویروس به ایران می‌روند

© REUTERS / Denis Balibouseکارشناسان سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با کرونا ویروس به ایران می‌روند
کارشناسان سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با کرونا ویروس به ایران می‌روند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان سازمان بهداشت جهانی تا روز دوشنبه به ایران می روند تا در مبارزه با کرونا ویروس کمک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، تدرس ادهانون گفت: "هیئت سازمان روز یکشنبه یا دوشنبه به ایران متأثر از کرونا ویروس می رود."

رئیس سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی که در توییتر منتشر شد، گفت: "امارات متحده عربی به ما در این زمینه کمک می کند. ما با امارات متحده عربی گفتگو کرده ایم و امیدواریم که روز یکشنبه یا دوشنبه ما در مکان مورد نظر (ایران)  افرادی داشته باشیم ."

افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران
افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران

مایکل رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی، به نوبه خود گفت" سازمان می تواند در صورت عدم وجود مشکلی برای دسترسی به کشور، هیاتی را به ایران بفرستد."

از روز جمعه، 19 فوریه، 388 مورد عفونت کرونا‌ویروس در ایران به ثبت رسیده است که از این تعداد 34 مورد منجر به مرگ شده است. در عین حال 73 نفر بهبود یافتند.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی در روز جمعه 28 فوریه، تعداد مبتلایان به کرونا‌ویروس در خارج از چین در 49 کشور به 4351 نفر رسید، 67 نفر درگذشتند.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.
سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала