نتایج کالبدشکافی افرادی که بر اثر کروناویروس فوت کرده اند اعلام شد

© REUTERS / China Daily نتایج کالبدشکافی افرادی که بر اثر کروناویروس فوت کرده اند اعلام شد
نتایج کالبدشکافی افرادی که بر اثر کروناویروس فوت کرده اند اعلام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کالبدشکافی افراد فوت شده بر اثر ابتلا به کرونا ویروس اطلاعات بیشتری درمورد این بیماری به دانشمندان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری چین، متخصصان چینی کالبد شکافی را بر روی بیمارانی انجام دادند که در اثر پنومونی ناشی از بیماری کروناویروس درگذشتند و دریافتند که این عفونت عمدتا بر روی ریه ها تأثیر می گذارد. علائم واضحی از آسیب به سایر بافت ها و اندام‌ها مشاهده نشده است.

درمان شدن تعداد زیادی از مبتلایان به ویروس کرونا در چین - اسپوتنیک ایران
درمان شدن تعداد زیادی از مبتلایان به ویروس کرونا در چین

در گزارش این خبر آمده است: " ویروس باعث ایجاد التهاب در مجاری تنفسی و ریوی می شود. در این حالت، آسیب به بافت ریه، که نوعی فیبروز است، نسبت به سندرم حاد تنفسی سارس کمتر می باشد، اما تورم شدیدتر است. در کیسه هوایی، نشتی از مایعات چسبناک نیز مشاهده شد، که احساس غرق شدن را که توسط بیماران در شرایط حاد و بحرانی گزارش شده است را توضیح می دهد.

این گزارش حاکی است، نتایج مطالعه COVID-19 در مورد آسیب به قلب، کلیه ها، مغز، طحال و دستگاه گوارش نتیجه ای نداده است و نیاز به مطالعه بیشتر دارد. این تا حدودی به این دلیل است که 11 جسد متعلق به افراد در سنین 52-80 سال بوده و اندام آنها ممکن است از مشکلات بهداشتی دیگر رنج ببرد.

 با این وجود، خاطرنشان می شود که مقدار کمی ترشح می تواند از ریه ها به داخل حفره سینه نفوذ کند، در نتیجه ویروس می تواند وارد قلب شود.

براساس آخرین داده ها، در کل حدود 83 هزار نفر در جهان به نوع جدیدی از کرونا ویروس آلوده شده اند. از این تعداد، بیش از 2.8 هزار نفر فوت کردند و بیش از 36.5 هزار نفر نیز درمان شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала