درمان شدن تعداد زیادی از مبتلایان به ویروس کرونا در چین

© Sputnik / Alessandro Rota /  مراجعه به بانک تصاویر درمان شدن تعداد زیادی از مبتلایان به ویروس کرونا در چین
درمان شدن تعداد زیادی از مبتلایان به ویروس کرونا در چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تقریباً 46 درصد مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در چین درمان شده و از بیمارستان ها مرخص گردیده اند.

به گزارش اسپوتنیک، ارقام منتشره از سوی کمیته دولتی بهداشت چین حاکی از این امر است.

براساس آمار منتشره ، تعداد موارد تایید شده ابتلا به کروناویروس در سرزمین اصلی چین به 78.824 رسیده است که از این تعداد 36117 مورد درمان شده و از بیمارستان ها مرخص شده اند که 45.8٪ از کل موارد را تشکیل می دهد. هم اکنون 39.919 نفر در بیمارستان ها باقی مانده اند .

از زمان ابتلا به این بیماری همه گیر در سراسر چین ، به استثنای استان هوبی ، 12 هزار و 910 مورد ابتلا گزارش شده اسکه از این تعداد 106 مورد به مرگ منجر شده و میزان مرگ و میر 0.8٪ موارد ابتلا را تشکیل می دهد.

بهبود 39 نفر از کرونا‌ویروس در ایران - اسپوتنیک ایران
بهبود 39 نفر از کرونا‌ویروس در ایران

در خود استان هوبی ، کانون این بیماری همه گیر ، 65914 مورد عفونت شناسایی شده که از این تعداد ، 2 هزار و 822 نفر فوت کرده اندو به این ترتیب میزان مرگ و میر 4 درصد بوده است.

اخیراً اوضاع اپیدمیولوژیک در چین رو به بهبود است ، طی یک روز گذشته 327 مورد جدید عفونت در سراسر این کشور شناسایی شده که از بین انها  تنها 9 مورد در خارج از هوبی گزارش شده است. برای اولین بار تعداد بیماران مرخص شده در یک روز از 3 هزار نفر فراتر رفت. طی یک روز گذشته ، 44 مورد مرگ به ثبت رسیده که 41 مورد از آنها در استان هوبی بوده است.

درمجموع ، این بیماری جان 2788 نفر را گرفته است.

نوع جدید ویروس کرونا (COVID-19) که شیوع آن ابتدا به عنوان نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ایران، ژاپن، ایتالیا... نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала