تلاش برای افزایش تولید و عرضه ماسک بهداشتی در ایران

© Sputnik / Mohammad Sobhanتلاش برای افزایش تولید و عرضه ماسک بهداشتی در ایران
تلاش برای افزایش تولید و عرضه ماسک بهداشتی در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جلسه مشترک هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی، با حضور تولیدکنندگان کیت محافظ فردی جهت انعقاد قرارداد و افزایش هرچه بیشتر توان تولیدکنندگان ماسک بهداشتی بعداز ظهر روز گذشته برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت وزارت بهداشت ایران ، دکتر مهدی یوسفی رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران ، با اشاره به اینکه برای تولیدکنندگان ماسک بهداشتی در سراسر کشور تضامینی را در نظر گرفته‌ایم تا حتی پس از سپری شدن اپیدمی ویروس کوویید 19 همچنان از آنها حمایت شود، افزود: اما بر خلاف ابلاغیه،  تعدادی از تولید کنندگان ماسک‌های تولیدی خود را تحویل وزارت بهداشت نداده‌ اند.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، با اشاره به اینکه از جانب دولت مسئولیت تهیه و تامین ماسک بر عهده وزارت صمت قرار داده شده است، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان ماسک باید تعهد کنند تا بنابر تضامین انجام شده ماسک‌های بهداشتی را جهت توزیع به صورت مداوم و شبانه روزی در اختیار بخش‌های مجاز قرار دهند.

امروز رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران از افزایش تعداد مبتلایان ویروس کرونا در این کشور به 388 نفر خبر داده و  اعلام کرد 34 نفر از ایرانیان جان  خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

نوع جدید ویروس کرونا که شیوع آن ابتدا به عنوان نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ایران، ژاپن، ایتالیا... نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала