اعطا نشان شوالیه به بازیگر و هنرمند موفق ایرانی +ویدئو، عکس

© AP Photo / Joel Ryanانجمن های نویسندگان آمریکا برای حمایت از اصغر فرهادی بیانیه دادند
انجمن های نویسندگان آمریکا برای حمایت از اصغر فرهادی بیانیه دادند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشان «شوالیه» در مراسمی رسمی و در سفارت فرانسه در تهران به شهاب حسینی هنرمند ایرانی اهدا شد.

به گزارش اسپوتنیک، نشان «شوالیه» در مراسمی رسمی، پنجشنبه ۸ اسفند ماه در سفارت فرانسه در تهران به شهاب حسینی اهدا شد. نشان شوالیه که به خاطر خلاقیت هنری یا ادبی یا به خاطر مشارکت در تلالوی هنر و ادب، در فرانسه و در جهان به هنرمندان اعطا می‌شود، پیش‌تر به هنرمندانی از عرصه سینما و تئاتر ایران همچون عباس کیارستمی، لیلا حاتمی، پری صابری و اصغر فرهادی نیز اهدا شده بود.

View this post on Instagram

A post shared by تاپ ترینهای روز (@top10rooz) on

در این مراسم شهاب حسینی نشان عالی وزارت فرهنگ و هنر دولت فرانسه را از فیلیپ تیه بو، سفیر فرانسه در تهران دریافت کرد و نامش در رتبه کسانی که این نشان را از دولت فرانسه دریافت کرده، ثبت شد. او تنها هنرپیشه در خاورمیانه است که موفق به دریافت نخل طلای جشنواره کن برای بازی در فیلم «فروشنده» و خرس نقره ای جشنواره برلین برای بازیگری شده است.

View this post on Instagram

A post shared by Amin Hosseini | امین حسینے (@mohammadamin_hosseini_) on

این خبر با خوشحالی گروهی از کاربران و انتقاد گروهی دیگر از آنان همراه شد. جمعی از کاربران عنوان می‌کنند شخصی که به کار خود علاقه دارد و برای پیشرفت در آن کار بی‌وقفه تلاش می‌کند شایسته دریافت نشان شوالیه نیز می‌باشد. این کاربران عنوان می‌کنند از شنیدن این خبر در شرایطی که ایران به شدت درگیر کروناویروس است خبری خوشحال‌کننده است. جمع دیگری از کاربران شهاب حسینی را شخصی می‌دانند که به مردم ایران پشت کرده و آنان را رها کرده است. کاربرانی با بیان اینکه فرانسه هر از چندگاهی به اهالی فرهنگ و هنر کشور ایران نشانی اهدا می‌کند معتقدند فرانسه به نفع خود این چنین ژست فرهنگی می‌گیرد. عده‌ای نیز عنوان می‌کنند ما نمی‌گوییم که نباید به شهاب حسینی نشان شوالیه می‌دادید اما چرا در زمانی که اوضاع ایران این چنین درگیر است؟! برخی از کاربران نیز ظاهر شهاب حسینی را بدون ریش و با بستن کراوات مورد انتقاد قرار دادند.

View this post on Instagram

A post shared by Shahab Hosseini شهاب حسینی (@shahabhosseinifans) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала