آمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل قطعنامه ای را آماده می کند

© Flickr / Gage Skidmoreآمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل قطعنامه ای را آماده می کند
آمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل قطعنامه ای را آماده می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده درحال آماده سازی قطعنامه ای برای ارائه در شورای امنیت سازمان ملل برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران است.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه ایالات متحده، مایک پمپئو، در روز جمعه اعلام کرد: " آمریکا در نظر دارد قطعنامه ای برای شورای امنیت سازمان ملل تهیه کند که حافظ تحریم های تسلیحاتی علیه ایران باشد."

در خواست آمریکا برای حل مشکل تحریم تسلیحاتی ایران - اسپوتنیک ایران
در خواست آمریکا برای حل مشکل تحریم تسلیحاتی ایران

وی در گفتگو با کمیته امور خارجه کنگره ایالات متحده، یادآوری کرد که مطابق با مفاد برنامه جامع اقدام مشترک، که در سال 2015 توسط پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان با ایران امضا شده است، تهران می تواند در ماه اکتبر تسلیحات و تجهیزات نظامی را از تامین کنندگان خارجی به دست آورد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: " "ما در زمینه دیپلماتیک کار می کنیم، امیدواریم که اروپایی ها این خطر را جدی بگیرند که به ایران سیستم تسلیحات چینی، سیستم تسلیحات روسی فروخته خواهد شد. من مطمئن هستم که آنها (روسیه و چین-اسپوتنیک) تقریباً در حال آماده سازی برای ارسال این سلاح ها با شروع ماه اکتبر هستند. "

وی در این رابطه گفت: " واشنگتن تلاش خواهد کرد تا قطعنامه ای را در شورای امنیت سازمان ملل متحد که ممنوعیت فروش اسلحه به ایران است حفظ کند، به تصویب برساند.  ما در سازمان ملل متحد کار خواهیم کرد، سعی خواهیم کرد روسها و چینی ها را متقاعد کنیم که حق وتو را بر این قطعنامه اعمال نکنند. و ما از همکاران اروپایی خود می خواهیم تا از ابزارهای خود برای جلوگیری از از سرگیری فروش قانونی اسلحه معمولی به بزرگترین کشور حامی تروریسم استفاده کنند.

در همین حال، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در 26 فوریه گفت که مسکو به شدت با تلاش های ایالات متحده برای "فعال کردن تحریم تسلیحاتی و از سرگیری تحریم ها در شورای امنیت سازمان ملل" علیه ایران مخالفت خواهد کرد. به گفته وی، "شورای امنیت سازمان ملل نباید تبدیل به اسباب بازی در دست واشنگتن شود."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала