فرصت طلبی و سرقت از مردم به بهانه تست کرونا و کمک برای جلوگیری از ابتلا به کروناویروس +عکس

© AP Photo / Anmar Khalilعلایم ویروس کرونا در جوانان + ویدئو و جدول
علایم ویروس کرونا در جوانان + ویدئو  و جدول  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دزدی از منازل به بهانه تست کرونا باعث نگرانی شهروندان ایرانی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، افراد سودجو زیادی از وضعیت پیش آمده در ایران در حال سوءاستفاده هستند و در حالیکه تهیه اقلام بهداشتی از جمله ماسک و دستکش برای مردم دشوارتر می‌شود سودجویانی این اقلام را به احتکار درآوردند و از فروش آن با قیمت چندبرابری درآمدزایی می‌کند. از طرفی خبرهایی از وجود عده‌ای شیاد که با روش دیگری قصد کلاهبرداری دارند نیز در فضای مجازی منتشر می‌شود. این افراد مجهز به روپوش، ماسک و دستکش به بهانه تست کرونا با نامه جعلی از وزارت بهداشت به منازل مراجعه می‌کنند و با مواد بیهوشی ساکنین را بیهوش و اشیاء قیمتی و باارزش آنان را به سرقت می‌برند.

این موضوع بر نگرانی مردم افزوده و آرامش نسبی آنان را سلب کرده است. همچنین ویدئویی از یکی از محله‌های شهر اهواز که ساکنین شاهد چنین اتفاقی بودند در فضای مجازی منتشر می‌شود و گفته می‌شود پس از مشاهده این افراد با اطلاع به پلیس و حضور پلیس اقداماتی اولیه جهت دستگیری و ممانعت از ادامه فعالیت آنان انجام شد.

View this post on Instagram

A post shared by Mr. Pers (@mister.pers) on

کاربران با انتقاد از وضعیت کشور، ناکارآمدی دولت و فعالیت‌های سودجویان را دلیلی بر افزایش نگرانی و ترس از ابتلا به ویروس کرونا عنوان می‌کنند. این کاربران معتقدند مردم به جای مسافرت باید در خانه بمانند تا ضمن محافظت از خود در برابر این بیماری، مانع از سرقت و دزدی با ترفندهای این چنینی شوند. جمعی از کاربران عنوان می‌کنند مسئله این است که قانون این اتفاق را سرقت می‌داند و برای سوءاستفاده و فرصت‌طلبی دسته‌بندی جرم ندارد. جمعی نیز ضمن اظهار تاسف و نگرانی امیدوارند با اینگونه کلاهبرداری‌ها به طور جدی برخورد شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала