گزارش و تحلیل

شیوع کرونا در آمریکا – شکست ترامپ در انتخابات

© AP Photo / Anmar Khalilشیوع کرونا در آمریکا – شکست ترامپ در انتخابات
شیوع کرونا در آمریکا – شکست ترامپ در انتخابات  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سه نفر اول آلوده به كروناویروس در ایتالیا با دستگاه تنفس و داروهای ضد ویروسی كه برای درمان ایدز و ابولا مورد استفاده قرار گرفتند، درمان شدند.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه انگلیسی ایندپندنت در گزارشی نوشت: گسترش بیشتر این بیماری می تواند شانس رئیس جمهور دونالد ترامپ برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس دولت به دلیل عواقب منفی برای اقتصاد جهانی را كاهش   دهد.  

در حالی که رئیس جمهور ایالات متحده همچنان خطر گسترش ویروس کرونا را کاهش می دهد، کارشناسان هشدار می دهند که این بیماری همه گیر می تواند حداقل به یک ضرر محسوس برای دونالد ترامپ منجر شود - از دست دادن پست وی. 

مردم تهران در پی شیوع ویروس کرونا با ماسک در خیابانها رفت و آمد می کنند - اسپوتنیک ایران
شیوع ویروس کرونا در ایران به روایت تصویر

این نتیجه گیری ها پس از افت حداکثر سهام در بورس در دو سال گذشته در ابتدای این هفته توسط کارشناسان حوزه بهداشت و سیاست انجام شد. علاوه بر این، تقریباً 94٪ از شرکت های آمریکایی عمده موجود در لیست  فرچون 1000 دچار اختلال در زنجیره تأمین اجناس شده اند.

 همانطور که کایل کوپکو، دانشیار علوم سیاسی در کالج الیزابت تاون، خاطرنشان کرد، این امر می تواند به موضع ترامپ آسیب برساند. رئیس کاخ سفید طی چند سال گذشته از تقویت اقتصاد آمریکا به عنوان اصلی ترین دلیل برتری وی به عنوان رئیس جمهور استفاده کرده است. کوپکو تأکید کرد: "واکنش بازار مطمئناً شاخص مهمی در نتایج انتخابات خواهد بود."

در این رابطه، گسترش اپیدمی کرونا ویروس و مشکلات اقتصادی ناشی از آن می تواند عواقب ناگواری برای حیثیت ترامپ درست نه ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری به همراه داشته باشد.

آلن روان، نماینده دانشگاه دولتی فلوریدا در مصاحبه ای با این نشریه گفت: "همیشه نگرانی هایی در مورد بروز ویروس و پیامدهای اقتصادی این بیماری وجود دارد. مطمئناً این امر می تواند اقتصاد را تحت تأثیر قرار دهد و اگر بر اقتصاد تأثیر بگذارد، قطعاً در انتخابات تأثیر خواهد گذاشت." 

تصمیم جدید وزارت بهداشت ایران در خصوص ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
تصمیم جدید وزارت بهداشت ایران در خصوص ویروس کرونا

خانم نانسی مسیونیه مدیر مرکز ملی ایمن سازی و بیماریهای تنفسی ایالات متحده خاطرنشان کرد: "سرانجام، ما انتظار داریم که شاهد شیوع کرونا ویروس در ایالات متحده باشیم. درمورد اینکه آیا این اتفاق می افتد یا نه صحبت نیست، بلکه در این باره صحبت است که چه زمانی اتفاق می افتد و چه تعداد از مردم این کشور دستخوش عواقب جدی خواهند شد." 

با این وجود، رهبر آمریكا گفت كه اوضاع مربوط به ویروس جدید در كشور تحت كنترل است. ترامپ در جریان سفر اخیر به هند   اظهار داشت: "من فکر می کنم به زودی اوضاع حل می شود. استعدادهای زیادی وجود دارد، بسیاری از تواناییهای ذهنی در این امر دخیل اند."

با این حال، سیاست رئیس جمهور برای مبارزه با شیوع این بیماری همه گیر، هم توسط اعضای حزب جمهوری خواه و هم نمایندگان حزب دموکرات مورد انتقاد قرار گرفته است. مثلا این واقعیت موجب نارضایتی شد که دولت آمریکا فقط 2.5 میلیارد دلار برای مبارزه با کروناویروس تخصیص داد. 

 الیزابت وارن سناتور و کاندیدای دموکرات برای انتخابات سال 2020 اظهار داشت: "دولت ترامپ اصلا قادر نیست به خطر کرونا ویروس پاسخ بدهد و سلامت و اقتصاد ما را به مخاطره  می اندازد." 

 

  

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала