آمریکا برای آغاز کار «کانال سوئیسی» چراغ سبز روشن کرد

© Sputnik / Igor Mikhalevوزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز تحویل دارو و مواد غذایی به ایران را صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، کانال تجاری بشردوستانه بین ایران و سوئیس از روز پنجشنبه کار خود را آغاز کرده است.

در اکتبر سال 2019  با کمک سوئیس کانال مالی برای تحوریل  کالاهای بشردوستانه ایجاد شد. اولین سه محموله دارو در ماه ژانویه به ایران ارسال شد. هم اکنون تاجران آمریکا و یا سوئیس می توانند پس از دریافت مجوز از وزارت خزانه‌داری به تحویل اینگونه کالا به ایران ادامه بدهند.

تقویت تولید داخلی دارو در ایران - اسپوتنیک ایران
تقویت تولید داخلی دارو در ایران

این کانال شامل تحریم نمی شود. اسحاق جهانگیری معاون رئیس جمهور ایران اوایل ماه فوریه اعلامیه آمریکا در باره فقدان هرگونه محدودیتی در رابطه با ارسال دارو و غذا به ایران را دروغ نامید. به گفته وی در کشورهای زیادی حساب های چند میلیاردی ایران وجود دارد ولی آمریکا اجازه نمی دهد آن‌ها برای خرید دارو و مواد غذایی خرج شوند.

جهانگیری مکانیزم مالی سوئیسی را یک گام «تبلیغاتی» نامید که گویای قدرت اقتصادی ایران نیست که در سال جاری بیش از 3 میلیارد دلار دارو وارد کرده است در حالی که این کانال مالی فقط 2 میلیون دلار را در نظر می گیرد.

سوئیس در دور قبلی تحریم‌ها، کانالی برای مبادله کالاهای انسان‌دوستانه همچون غذا و دارو، تأسیس کرده بود و از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا (اوفک) برای انجام این مبادلات مجوز داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала