عربستان سعودی ورود زائران را به حالت تعلیق درآورد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyعربستان سعودی ورود زائران را به حالت تعلیق درآورد
عربستان سعودی ورود زائران را به حالت تعلیق درآورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه پادشاهی عربستان در بیانیه ای گفت كه مقامات سعودی به منظور انجام عمره در مكه و بازدید از مسجد نبی در مدینه، موقتاً ورود زوار به این کشور را به حالت تعلیق درآورده اند.

به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه در صفحه توئیتری خود نوشت: ورود زوار عمره و بازدید از المسجد النبی موقتاً به حالت تعلیق درآمد.

افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین هنوز ادامه دارد - اسپوتنیک ایران
افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین هنوز ادامه دارد

علاوه بر این، وزارت امور خارجه گفته است كه ورود با ویزاهای توریستی را برای شهروندان آن دسته از کشورهایی که در آن کرونا ویروس مشاهده شده و گسترش یافته را متوقف می كند.

حج یکی از پنج ستونی است که اسلام بر اساس آن بنا شده است. زیارت مکانهای مقدس در مکه مقرر می شود که حداقل یک بار در طول زندگی توسط هر مسلمان باید انجام شود.

حج به عمره و تمتع تقسیم می شود. حج تمتع در ماه «ذی الحجه» اتفاق می افتد. با توجه به اینکه تقویم مسلمانان قمری است، سالانه زمان حج تغییر می کند. حج عمره را می توان در هر زمان از سال انجام داد.

در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت. تعداد مبتلایان در چین تاکنون از ۷۸ هزار نفر فراتر رفته است، ۲۷۱۵ نفر جان باختند و بیش از ۲۹ هزار نفر نیز درمان شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала