جایزه نقدی برای مبتلایان به ویروس کرونا در چین

© AP Photo / Mark Schiefelbeinجایزه نقدی برای مبتلایان به ویروس کرونا در چین
جایزه نقدی برای مبتلایان به ویروس کرونا در چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در چین بیمارانی که در اقدامی پیشگیرانه، ابتلای خود به ویروس کرونا را گزارش دهند، جایزه نقدی دریافت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات شهری در استان هوبئی چین، مرکز شیوع ویروس کرونا، اعلام کرده‌اند در صورتی که ساکنان آن در اقدامی پیشگیرانه مشاهده علائم کرونا در خود را به مقامات گزارش کنند و پس از آن جواب آزمایش آن‌ها (در خصوص ابتلا به کرونا) مثبت باشد،  ۱۰ هزار یوآن (تقریبا معادل ۱۴۲۵ دلار) جایزه خواهند گرفت.

ابتلای دوباره به کروناویروس در چینی هایی که درمان شده اند 
 - اسپوتنیک ایران
ابتلای دوباره به کروناویروس در چینی هایی که درمان شده اند

شهر «کیان جیانگ» در استان هوبئی چین که نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت داشته و در ۱۵۰ کیلومتری شهر ووهان (مرکز شیوع کرونا) قرار دارد، تا کنون ۱۹۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده و تلاش‌ها را برای اطمینان از این مسأله که افراد مبتلا در محیطی ایزوله و تحت درمان قرار دارند، بیشتر کرده است.

مقامات کیان جیانگ که مسئول اداره بحران کرونا هستند، گفته اند ساکنانی که تشخیص ویروس کرونای آن‌ها به تأیید برسد، مبلغ ۱۰ هزار یوآن (معادل ۱۴۲۵ دلار) را دریافت خواهند کرد. البته افرادی که بیماری آن‌ها پیشتر تشخیص داده شده است، واجد شرایط دریافت این جایزه نیستند.

این اقدام مقامات شهر «کیان جیانگ» جدیدترین اقدام در میان شهر‌هایی است که جایزه مالی برای تشویق عموم در نظر گرفته‌اند تا برای انجام چکاپ پزشکی داوطلب شوند. همچنین سایر بخش‌های استان هوبئی نیز جایزه‌هایی برای افراد داوطلب آزمایش‌های پزشکی در نظر گرفته‌اند.

استان هوبئی بیش از ۶۵ هزار مورد از ابتلا و همچنین بیش از ۲۶۰۰ مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا را به ثبت رسانده است. این در حالی است که تا کنون شمار تلفات ویروس کرونا در سرتاسر جهان به حدود ۲۸۰۰ نفر رسیده و حدود ۸۰ هزار نفر نیز به این بیماری مبتلا هستند.

چین پیشتر اعلام کرده بود افرادی که دارای علائم بیماری کرونا هستند، قادر خواهند بود بصورت رایگان مورد آزمایش قرار گیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала