گزارش و تحلیل

آیا بسیاری از مسئولان در ایران به کرونا مبتلا شده اند؟

© Photo / IRNAآیا بسیاری از مسئولان در ایران به کرونا مبتلا شده اند؟
آیا بسیاری از مسئولان در ایران به کرونا مبتلا شده اند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طی روزهای اخیر خبرهایی در خصوص مبتلا شدن برخی از مسئولان در ایران به ویروس کرونا منتشر شده است.

اسپوتنیک - یکی از اتفاقاتی که امروزه در ایران پیش آمده و یا رواج یافته اصابت تعداد زیادی از شخصیت های سیاسی در ایران به ویروس کرونا است.

مجتبی ذوالنور نماینده قم، رئیس کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی - اسپوتنیک ایران
یکی دیگر از نمایندگان مجلس ایران به کرونا ویروس مبتلا شد

اصل بر این می باشد که هیچ کس به دروغ اعلام نمی کند که به چنین ویروسی مبتلا شده.

این اعلان های پیاپی در مورد رسیدن ویروس کرونا به شخصیت های عالیرتبه سیاسی هم دغدغه زیادی در میان مردم ایجاد کرده هم سوال های زیادی برای آنها.

بسیاری این روزها سوال می کنند آیا برخی برای فرار از مسئولیت مدعی اصابت به کرونا هستند تا خود را در خانه قرنطینه کنند و مجبور نباشند پاسخگو باشند؟

برخی دیگر سوال می کنند چه شده به یکباره این ویروس به این همه شخصیت سیاسی رسیده، اگر به اینها رسیده که افراد معمولی ممکن است خیلی راحت تر به ویروس مبتلا شوند.

برخی هم مدعی می باشند این افراد خود را مبتلا به ویروس نشان می دهند و بعد قرار است اعلام شود که آنها بهبود یافتند تا به مردم بگویند این ویروس آنقدر که می گویند هم خطرناک نیست.

آیا این هم یک شو تبلیغاتی سیاسی و رسانه ای است یا واقعیت دارد؟

برخی هم سوال می کنند اگر شخصیت هایی در سطح معاون وزیر بهداشت مملکت که خود یک پزشک است و مسئولیت حفظ سلامت جامعه را عهده دار باشد به ویروس مبتلا می شود و متوجه نمی باشد و در جلسه ای با حضور سخنگوی دولت و تعداد کثیری خبرنگار شرکت می کند، پس مردم معمولی که سواد پزشکی ندارند چه کار باید کنند؟

این شرایط ممکن است برای هر کسی پیش آید و هر فردی بدون اینکه بداند مبتلا است با دیگران نشست و برخواست کند و همه را مبتلا به ویروس نماید.

کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
معاون کل وزیر بهداشت ایران به کرونا مبتلا شد+ ویدئو

برخی هم انتقاد دارند که وقتی یک نماینده مجلس (طبق اخبار منتشره) از قبل می دانسته که به ویروس مبتلا است و در صحن علنی مجلس حضور پیدا می کند چه توقعی از افراد عادی است که در این شرایط بحرانی دنبال یک لقمه نان هستند از کار خود بزنند و سر کار خود حاضر نشوند و دیگران را مبتلا نکنند؟

آیا بهتر نبود این نماینده خود را به الگویی برای دیگران تبدیل می کرد؟

به هر حال مبارزه با ویروس نیاز به همکاری جمعی و مبارزه جمعی و گذشت همگانی دارد و اگر به هر دلیلی که باشد افراد مبتلا رعایت نکنند عملا یعنی به جامعه و دیگران از جمله خانواده هایشان و عزیزانشان خیانت کرده اند.

در این راستا برخی هم می گویند وای به حالمان که چنین نمایندگانی خودخواهی در مجلس داشته باشیم تا برای ما قانون تصویب کنند.

برخی حتی باور دارند که این کار قطعا برنامه ریزی شده بوده و دشمنان نقشه داشتند تا قم، شهر مذهبی ایران که پایگاه اصلی نظام جمهوری اسلامی است را هدف قرار دهند و به این ترتیب هم تعداد زیادی مسئولین ایرانی را هدف قرار دهند و هم اینکه اعتقادات شیعیان را متزلزل کنند.

چه قبول داشته باشیم چه قبول نداشته باشیم بسیاری از مردم برای شفاعت و گرفتن حاجت به ائمه و انسباء آنها متوسل می شوند و از نظر روحی روانی همین ماجرا می تواند تاثیر بسزایی در روحیه آنها بگذارد.

همه پزشکان بدون استثنا باور دارند که مهمترین اصل در مبارزه با هر نوع مریضی ای روحیه مریض است و اگر مریض روحیه و ایمان نداشته باشد حتی بهترین داروها هم نمی تواند وی را شفا دهد.

افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران
افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران

طبیعی است برخی که مردم در این راستا ایمان و روحیه خود را از دست دهند به راحتی می توان به آنها آسیب زد.

اگر ایمانشان را نیز از دست دهند اصل نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر ایمان مردم به اسلام و تشیع و روحانیت است متزلزل می شود.

به همین دلیل هم بسیاری باور دارند ماجرای انتشار ویروس از شهر قم مقداری بودار است، مخصوصا که بسیاری از شخصیت های ایران دائم به این مکان زیارتی تردد دارد.

اگر به روی مثبت سکه نگاه کنیم می توانیم بگوییم بعضی وقت ها عدو شود سبب خیر.

یکی از محاسن کرونا این است که مردم ایران امروزه بسیار به مساله رعایت مسایل بهداشتی و نظافتی حساس شده اند و قطعا در مقابل این ویروس مانند دیگر اتفاقاتی که در طول تاریخ برایشان پیش آمده و توانسته اند از آن عبور کنند، پیروز خواهند شد ولی این شانس وجود دارد که بحث رعایت مسایل بهداشتی و نظافتی به فرهنگ جدیدی تبدیل شود، مانند ماجرای بستن کمربند ایمنی، که حتی اگر خطری هم مردم را تهدید نمی کند آن را رعایت کنند و این خود در آینده یک عطای خدادادی برای ملت ایران است.

شاید هم خداوند متعال به این شکل خواسته ملت ایران را امتحان کند و مصیبت بزرگتری را به نوعی از آنها دور کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала