دبیرکل گردان های حزب الله عراق تحریم شد

© Sputnik / Alexey Agarishev /  مراجعه به بانک تصاویر دبیرکل گردان های حزب الله عراق تحریم شد
دبیرکل گردان های حزب الله عراق تحریم شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خزانه داری آمریکا چهارشنبه شب از تحریم «احمد الحمیداوی» دبیرکل گردان های حزب الله عراق خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر  ، وزارت خزانه داری آمریکا «احمد الحمیداوی» دبیرکل گردان‌های حزب الله عراق را در فهرست تروریسم قرار داد.

این در حالی است که «جعفر الحسینی» سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق اخیراً سخنانی را در خصوص اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از این کشور مطرح کرد.

آیا همکاری نظامی ناتو با ارتش عراق گسترش می یابد؟ - اسپوتنیک ایران
آیا همکاری نظامی ناتو با ارتش عراق گسترش می یابد؟

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: رایزنی‌های فرماندهان مقاومت عراق با یکدیگر در خصوص اخراج نظامیان آمریکایی از عراق همچنان ادامه دارد.

الحسینی افزود: گزینه‌های راهبردی برای اخراج آمریکایی‌ها از عراق در حال بررسی است.

وی همچنین از وجود تحرکات میدانی خبر داد و گفت: هدف از این تحرکات، زیر نظر گرفتن اقدامات نیروهای آمریکایی و موقعیت آن‌ها در عراق است.

الحسینی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش سپهبد شهید سلیمانی در نبرد با تروریسم در عراق اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی پیگیر تمامی جزئیات مرتبط با مقاومت اسلامی در عراق بود.

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала