ثبت یک مورد از ویروس کرونا در آذربایجان غربی

© AP Photo / Anmar Khalilثبت یک مورد از ویروس کرونا در آذربایجان غربی
ثبت یک مورد از ویروس کرونا در آذربایجان غربی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از مثبت بودن تست کرونای یک نفر در این استان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا، ​دکتر جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: شب گذشته تست کرونای بیمار خانم ۵۵ ساله در ارومیه از طرف وزارت بهداشت مثبت اعلام شد.

 دکتر جواد آقازاده در جمع خبرنگاران گفت: این بیمار که چند روز پیش با علائم بالینی بیماری تنفسی و سابقه سفر زیارتی به قم و بازگشت به ارومیه را داشت از همان ابتدا بعنوان مورد مشکوک بستری و نمونه خون وی برای آزمایش کرونا به تهران ارسال شد و بلافاصله و بصورت کاملا ایزوله تحت مراقبت و درمان قرار گرفت و امروز نتیجه آزمایش وی از طرف وزارت بهداشت مثبت اعلام شد.

آخرین آمار قربانیان ویروس کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
آخرین آمار قربانیان ویروس کرونا در ایران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: خوشبختانه بیمار حال عمومی خوب و شرایط پایدار دارد و بنا به اظهار همکار متخصص عفونی طی چند روز آینده با تکمیل پروسه درمان مرخص خواهد شد و این نشان می دهد که کرونا قابلیت درمان دارد و از این لحاظ بسیار خوشحالیم .

دکتر آقازاده با بیان اینکه میزان بالای هوشیاری سیستم بهداشتی و درمانی استان موجب شد که بیمار به درستی بعنوان مورد مشکوک تلقی شود و به سرعت درمان وی قبل از اعلام نتیجه آزمایش آغاز شود، افزود: امروز شاهدیم که علیرغم مثبت بودن آزمایش، حال بیمار رو به بهبود است و انشاالله بزودی ترخیص خواهد شد و از آنجایی که ایزولاسیون کامل پزشکی و اصول حفاظت فردی کاملی انجام یافته بود امکان سرایت بیماری به همکاران ایجاد نشده است. 

جواد آقازاده افزود: ما معتقدیم که باید با مردم روراست و صادق باشیم لذا تاکید می کنم که اخبار مربوط به این بیماری را از منابع معتبر اخذ نمایند و با رعایت اصول بهداشت فردی و خود مراقبتی بر این بیماری غلبه کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала