ادامه حمایت ترکیه از شبه‌نظامیان در ادلب

© AP Photo / Emrah Gurelادامه حمایت ترکیه از شبه‌نظامیان در ادلب
ادامه حمایت ترکیه از شبه‌نظامیان در ادلب  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه با هدف قراردادن نظامیان سوریه از شبه‌نظامیان در ادلب حمایت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، ترکیه با نقض موافقت‌نامه سوچی و با هدف قراردادن نظامیان سوریه از شبه‌نظامیان در ادلب حمایت می‌کند.

اولگ ژوراولیوف رئیس مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه  در این رابطه گفت:«ترکیه با نقض توافق سوچی در رابطه با حل بحران سوریه، با آتشباری توپخانه‌ای و استفاده از پهپادهای ضربتی – شناسایی برای هدف قراردادن واحدهای نیروهای مسلح سوریه به حمایت خود از عملیات تشکیلات مسلح غیرقانونی ادامه می‌دهد».

شایان ذکر است که 25 ماه فوریه نیروی پدافند هوایی سوریه پهپاد چند منظوره ترکیه «آنکا» را نابود کردکه مرز کشوری را نقض کرده بود و قصد حمله به مواضع نیروهای مسلح سوریه را داشت.

کشف 150 کیلوگرم هروئین در مرز ایران و ترکیه  - اسپوتنیک ایران
کشف 150 کیلوگرم هروئین در مرز ایران و ترکیه

در این میان نیروهای سوریه موفق شدند دو روستای دیگر در ادلب را از چنگ تروریست‌ها آزاد کنند. ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌ خود دو روستای «قوقفین» و «الحلوبی» در حومه جنوبی ادلب را از وجود تروریست‌ها آزاد کرد و در حال حاضر به پیگرد باقی‌ماندگان گروه‌های تروریستی در منطقه می‌پردازند.

ادامه پیشروی نیروهای ارتش سوریه در عملیات پاکسازی ادلب در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه آشکارا تهدید به گسترش عملیات نظامی نیروهای خود در حمایت از گروه‌های تروریستی به سرکردگی جبهه النصره در ادلب و حومه آن کرده است.

در سپتامبر سال 2018 ، مسکو و آنکارا در سوچی توافق نامه ای برای ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب که در آن بیش از ده گروه مختلف وجود دارد، امضا کردند. بزرگترین آنها اتحادیه گروه های طرفدار ترکیه «جبهه آزادیبخش ملی» و «جبهه النصره»  هستند که در کل حدود 30 هزار شبه نظامی در آنها عضویت دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала