پذیرش بیماران کرونا در ۱۸ بیمارستان تهران

© REUTERS / Kim Kyung-Hoonکرونا ویروس
کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
۱۸ بیمارستان در تهران برای پذیرش بیماران ویژه کرونا آماده هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در ارتباط با آخرین اقدامات اورژانس کشور جهت پیشگیری از بیماری کرونا بیان داشت: دستورات پیشگیرانه‌ از طریق وزارت بهداشت به اورژانس کشور ابلاغ شده است تا به اطلاع عموم افراد جامعه برسانند.
وی خاطر نشان کرد: سازمان اورژانس کشور تیم‌های عملیات ویژه خود را جهت پیشگیری این ویروس در حالت آماده‌باش قرار داده و به طورکلی در تهران حدود ۵۰ آمبولانس و همچنین ۵۲ تیم اختصاص داده شده است و با تجهیزات کاملاً مجهز حضور دارند.

کولیوند خاطر نشان کرد: در هر استان و شهر بیمارستان خاص بیماران کرونا مصوب شده است که برای پذیرش بیماران ویژه کرونا، به طور کلی در تهران ۱۸ بیمارستان، پذیرش بیماران را انجام می‌دهند که در میان آنها چند بیمارستان در سطح اول ما هستند که کارها را به نحو مطلوب‌تری انجام می‌دهند.

وی گفت: ۲ بیمارستان نظامی هاجر و بعثت در اختیار وزارت بهداشت است که در صورت ضرورت از آنها استفاده می‌کنیم، خوشبختانه تمام دستگاه‌ها همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند و خوشبختانه تعدادی از بیماران که بالغ بر ۳۰ بیمار مشکوک به کرونا بوده‌اند در استان قم مداوا و ترخیص شده‌اند.

کولیوند افزود: جلسات روزانه وزارت بهداشت با ارگان‌های ذی‌ربط صورت می‌گیرد. به امور زندان‌ها، مترو، راه آهن، هواپیمایی، دستورالعمل صادر و ابلاغ شد تا پیشگیری لازم انجام شود.

کولیوند ادامه داد: شست‌وشوی مرتب و مکرر دست‌ها ۲۰ تا ۳۰ ثانیه با مایع و صابون و همچنین استفاده از ماسک می‌تواند از بروز بیماری کرونا در کشور پیشگیری کند، به طور کلی این موضوع یکی از پیشگیری‌های ارزان قیمت و صد در صد موثر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала