گزارش و تحلیل

کرونا در مسکو؛ 23 توریست فراری چینی

© Sputnik / Vladimir Smirnov /  مراجعه به بانک تصاویر کرونا در مسکو؛ 23 توریست فراری چینی
 کرونا در مسکو؛ 23 توریست فراری چینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک به نقل از رن مین ریباو: علیرغم نیاز به رعایت قرنطینه، آنها سعی کردند "از پزشکان روسی فرار کنند".

این روزنامه عمده چین نوشت: بیش از 20 گردشگر چینی که در حال قرنطینه در یک هتل مسکو هتل بسر می برند از پزشکان روسی گریختند. 23 فوریه سفارت چین در مسکو اطلاعات مربوطه را در احتیار رسانه ها گذاشت.

شایان ذکر است که در مسکو اقداماتی سختی برای کنترل و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا گرفته شده است. در مکانهای شلوغ از جمله ایستگاه های مترو، مأمورین ارگان های حافظ قانون گذرنامه های مسافران، یعنی تاریخ ورود به کشور را چک می کنند. علاوه بر این، پزشکان دمای بدن مسافران را نیز اندازه گیری می کنند. برای افرادی که کمتر از 14 روز پیش از طریق چین وارد روسیه شده اند، خود قرنطینه ای توصیه می شود.

سیر جلوی کرونا را نمی گیرد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
سیر جلوی کرونا را نمی گیرد

کمیته گردشگری مسکو به سفارت چین در روسیه گفت که در تاریخ 20 فوریه 23 گردشگر از هنگ کنگ چین در نزدیکی ایستگاه مترو Novoslobodskaya با دیدن پلیس و پزشکان روسی در یک اتوبوس توریستی گریختند. سپس به دستور پلیس روسیه اتوبوس متوقف شد. پزشکان دمای هر مسافر را چک کردند و همچنین دریافتند که این گردشگران در تاریخ 19 فوریه به مسکو آمدند. به درخواست طرف روسی، این گروه توریستی مسیر برنامه ریزی شده خود را متوقف کرده و برای قرنطینه 14 روزه به هتل بازگشتند. براساس روزنامه Huanqiu Shibao ، بیش از 11 هزار شهروند چینی در حال حاضر به خاطر اپیدمی کرونا تحت نظارت پزشکی قرار دارند. تا 20 فوریه امسال، حدود 10 هزار دانش آموز چینی به روسیه بازگشتند، برخی دانشجویان درجه دمای بالایی داشتند، اما موارد ابتلا به نوع جدید از کروناویروس در بین آنها ثبت نشد. هیچ مورد جدیدی از این بیماری در روسیه ثبت نشده است. اکنون در روسیه، دوره اوج آنفولانزا است و از امکانات پزشکی این کشور بیش از حد استفاده می شود.

به منظور پیشگیری و کنترل بیماری همه گیر، مقامات مسکو اقدامات بسیاری را انجام دادند. مسافران(اتباع روسی و کشورهای سوم) که از چین به مسکو می آیند، باید از نظر درجه دما کنترل شده و فرم مربوط به سلامت و محل اقامت خود را پر کنند. افرادی (شهروندان روسی و اتباع کشورهای ثالث) که از چین به روسیه وارد می شوند، باید به مدت 14 روز در حالت انزوا باشند. ادارات ضد اپیدمی مسکو دمای شهروندان چینی را در مکان های تجمع آنها، یعنی در موسسات آموزشی، هتل ها و بازارها چک می کنند.

یک کارمند سفارت چین در فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد: این نمایندگی دیپلماتیک چین بلافاصله با وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه و شهرداری مسکو تماس گرفته، از طرف روسی خواسته است تا اقدامات اضطراری را انجام ندهد، تا حقوق قانونی و منافع شهروندان چینی مطابق با قوانین و مقررات و همچنین مفاد اسناد دوجانبه تضمین شود.

سفارت چین در فدراسیون روسیه همچنین از شهروندان چینی در روسیه می خواهد که پس از ورود به این کشور در حالت قرنطینه باقی بمانند و اقدامات بازرسی و قرنطینه طرف روسی را دنبال کنند. اگر بعد از اتمام دوره انزوا یا افرادی که در قرنطینه نیستند، نیاز به واردن شدن به شهر را داشته باشند، توصیه می شود که گذرنامه با خود به همراه داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала