ضرر مالی هنگفت میلیاردرهای جهان بدلیل شیوع کرونا ویروس

© REUTERS / Brendan McDermidضرر مالی هنگفت میلیاردرهای جهان بدلیل شیوع کرونا ویروس
ضرر مالی هنگفت میلیاردرهای جهان بدلیل شیوع کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ثروتمندترین افراد جهان روز دوشنبه به دلیل نگرانی از ویروس، در بورس سهام مبلغ 139 میلیارد دلار از دست داده اند که این باعث ضربه زدن به اقتصاد جهانی خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، هنگامی که بلومبرگ شروع به انجام چنین مشاهداتی کرد، دریافت که این بزرگترین ضرر مالی از سال ۲۰۱۶ برای افراد از رتبه بندی بلومبرگ است.

افزایش بی سابقه قیمت طلا در جهان  - اسپوتنیک ایران
افزایش بی سابقه قیمت طلا در جهان

بنابراین، برنارد آرنو مدیرعامل گروه شرکت های مویت هنسی و لوئیز ویتون و مدیر عامل آمازون جف بزوس، هر کدام بیش از ۴.۸ میلیارد دلار از دست دادند.

آمانسیو اورتگا مالک زارا چهار میلیارد باخت، در حالی که مارک زاکربرگ ۳.۴۸ میلیارد از دست داده است. دارایی ۱۰ میلیاردر برتر باقی مانده حدود ۲.۳ میلیارد حداقل کاهش یافت.

در پایان معاملات روز دوشنبه، شاخص های سهام ایالات متحده بیش از ۳ درصد کاهش یافت. سرمایه گذاران نگران شیوع کرونا ویروس هستند، زیرا اقدامات شیوع و قرنطینه خطراتی را برای اقتصاد چین و جهان به همراه دارد.

پکن سازمان بهداشت جهانی را از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در ووهان در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ مطلع کرد. مشخص شد که عامل ایجاد کننده یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را یک فوریت اضطراری بین المللی تشخیص داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала