شمخانی: دادستان کل مأمور بررسی قربانیان کرونا در قم شد

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بیان کرد: از دادستان کل کشور خواستم اظهارات نماینده قم درباره تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در این استان را بررسی و نتیجه را به مردم اعلام کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی شمخانی در صفحه شخصی خود نوشت: دیروز از دادستان کل کشور خواستم که اظهارات آقای امیرآبادی نماینده مردم شریف قم در مجلس را در مورد تعداد مبتلایان و فوت شدگان کرونا در قم، صحت‌ سنجی و نتیجه را به مردم اعلام کند.

مقام ایرانی: حضور 700 طلبه چینی در قم باعث زمینه انتشار کرونا شد - اسپوتنیک ایران
مقام ایرانی: حضور 700 طلبه چینی در قم باعث زمینه انتشار کرونا شد

وی ادامه داد: انتشار اخبار غیرواقعی و پنهانکاری هر دو مخل امنیت ملی و زایل کننده سرمایه اجتماعی است.

احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی دیروز مدعی شد که ۵۰ نفر در قم به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌ اند که این ادعا به سرعت از سوی وزارت بهداشت تکذیب شد.

ایرج حریرچی در نشست خبری، ادعای امیرآبادی درباره تعداد قربانیان ویروس کرونا در قم را که توسط احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس اعلام شده تکذیب و اظهار کرد: این مسئله را تکذیب می‌ کنم و بنا به مصوبه دولت و شورای امنیت هیچ فرد دیگری صلاحیت اعلام این اخبار را ندارد زیرا اطلاعات پیش ماست و ما آزمایش می‌ کنیم؛ چه این فرد و سایر افراد به هیچ وجه دسترسی به اطلاعات ندارند و کیت‌ های آزمایشگاهی که باز و معاینه شده، مشخص است.

قائم‌ مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: البته گاهی سوء‌ تفاهم ایجاد می‌ شود و امکان دارد کسی علائم آنفلوآنزا داشته باشد و فوت کند که مانند علائم کروناست. برخی افراد فکر نکنند اگر مسائل را تشدید یافته بگویند مسئولان از خواب بیدار می‌ شوند و اقداماتی انجام می‌ دهند. در همین قم چند نفر از مسئولان‌ وزارت بهداشت مستقر بودند و حتی تست کرونای رئیس دانشگاه‌ مان مثبت شده است.

حریرچی افزود: بحث دیگر اینکه الآن وقت رقابت‌های سیاسی نیست و نباید جناح‌ ها از کرونا موضوع سیاسی درست کنند؛ کرونا یک موضوع ملی است و باید دست به دست هم بدهیم و مطمئن هستیم دستاورد مهمی برای ملت ایران حاصل می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت شهر قم تقریباً باثبات است و البته تعدادی از شهر قم خارج شدند؛ مدرسه یا دانشگاه تعطیل می‌ شود تا مردم در منازل خود بمانند و تماس‌ ها کاهش یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала