رئیس جمهور ایران: دشمنان سعی در گسترش ترس از سرایت کرونا در ایران را دارند

© AP Photo / Iranian Presidency Officeرئیس جمهور ایران: دشمنان سعی در گسترش ترس از سرایت کرونا در ایران را دارند
رئیس جمهور ایران: دشمنان سعی در گسترش ترس از سرایت کرونا در ایران را دارند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روحانی، هراس افکنی زیاد در جامعه را یکی از توطئه های دشمنان برای به تعطیلی کشاندن جامعه دانست.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور با بیان اینکه مردم نباید از ویروس کرونا وحشت کنند، گفت: ان‌شاءالله از ویروس کرونا عبور می کنیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران اظهار کرد: ان شاءالله از این ویروس عبور می‌کنیم. ویروس انفولانزای نوع بی در آمریکا 16 هزار تلفات داشت، در حالی که در ایران این ویروس صد و خرده‌ای تلفات داشت. سرعت انتقال ویروس کرونا بیشتر از آنفولانزا است اما سخت‌ تر از انفولانزا نیست.

روحانی با تاکید بر این که مردم نباید نگران باشند، خاطرنشان کرد: از طرفی مردم همانگونه که تاکنون همکاری کرده اند، باید همچنان در این زمینه همکاری کامل داشته باشند و دستورالعمل‌هایی که از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود و مرجع اعلام آن صدا و سیماست باید برای مردم اهمیت داشته باشد.

مقام ایرانی: حضور 700 طلبه چینی در قم باعث زمینه انتشار کرونا شد - اسپوتنیک ایران
مقام ایرانی: حضور 700 طلبه چینی در قم باعث زمینه انتشار کرونا شد

​درباره مبتلایان به ویروس کرونا، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت کشور ایران، اظهار داشت: تا به امروز، ما به طور قطع 95 مورد عفونت کرونا ویروس تائید شده شناسایی کردیم و 15 نفر نیز بر اثر این ویروس جان باخته اند. بنابراین، از روز دوشنبه، تعداد افراد آلوده به 34 نفر افزایش یافته است و میزان آمار فوتی نیز 3 نفر افزایش داشته است.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران اظهار کرد: از ظهر روز گذشته  34 نفر مبتلای جدید به کرونا ویروس شناسایی شده است. از این تعداد 16 نفر در قم، 9 نفر در  تهران، یک نفر در فارس، 2 نفر در مازندران، 2 نفر در گیلان، یک نفر در خراسان رضوی (نیشابور)، 2 نفر در البرز و 1 نفر در قشم مشاهده شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала