اولین موارد از عفونت کروناویروس در اتریش تایید شد

© AP Photo / Xiong Qi / Xinhuaاولین موارد از عفونت کروناویروس در اتریش تایید شد
اولین موارد از عفونت کروناویروس در اتریش تایید شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اتریش دو مورد نخستین از افراد مبتلا به ویروس كرونا شناسایی و ابتلای آنها به این بیماری تأیید شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ORF ، روز سه شنبه در ایالت تیرول در اتریش دو مورد نخستین از افراد مبتلا به ویروس كرونا شناسایی و ابتلای آنها به این بیماری تأیید شد.

هر دو مورد شناسایی شده تب پایینی دارند. این شهروندان 24 ساله ایتالیایی اهل لمباردی هستند و در اینسبروک اتریش زندگی می کنند. اخیراً آنها از میهن خود بازگشته اند.

افراد آلوده هنگامی که علائم مشکوک را در خود دیدند به مراکز پزشکی مراجعه کردند. اکنون آنها در بخش بیماریهای عفونی درمانگاه اینسبروک قرار دارند.

در مجموع 14 مورد مشکوک به كروناویروس در تیرول ثبت شده است که دو مورد آن تاکنون تأیید شده است.

مقام ایرانی: حضور 700 طلبه چینی در قم باعث زمینه انتشار کرونا شد - اسپوتنیک ایران
مقام ایرانی: حضور 700 طلبه چینی در قم باعث زمینه انتشار کرونا شد

کروناویروس‌، خانواده گسترده‌ای از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ «کروناویریده» هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید 19 را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال 1965 کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه 1980 ادامه داشت. این بیماری که یک ماه پیش در استان ووهان کشور چین به شکل انسانی سرایت کرده است، برای نخستین بار در حدود یک هفته پیش در ایران نیز مشاهده شد. به گفته متخصصان علوم پزشکی از هر 100 بیمار مبتلا به ویروس کرونا، دو نفر (به طور تقریبی) در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала