احتمال لغو المپیک تابستانی توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا

© REUTERS / China Daily احتمال لغو المپیک تابستانی توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا
احتمال لغو المپیک تابستانی توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برای مبارزه با اپیدمی کرونا، احتمال تعویق و یا لغو بازی های المپیک توکیو در سال 2020 شدت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، دیک پوند عضو کمیته بین المللی المپیک از احتمال لغو بازی های المپیک توکیو خبر داد. 

 کرونا در مسکو؛ 23 توریست فراری چینی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کرونا در مسکو؛ 23 توریست فراری چینی

پوند در گزارشی اعلام نمود که برگزارکنندگان المپیک باید تا پایان ماه مه 202 بررسی کنند که آیا با وجود گسترش ویروس کرونا همه چیز تحت کنترل است یا خیر. وی گفت: اگر آنها نتوانند ایمنی را در حین مسابقه تضمین کنند، احتمالاً لغو مسابقات اعلام خواهد شد.

پوند خاطرنشان كرد: در صورت نیاز به تصمیم گیری درباره لغو بازی ها و خطر انتقال شیوع ویروس کرونا به كشورهای دیگر،  موضوع لغو بازی ها در نظر گرفته شده است.

المپیک تابستانی از 24 ژوئیه تا 9 آگوست سال 2020 برگزار می شود. پیش از این، کمیته برگزار کننده المپیک توکیو شایعات مربوط به لغو بازی ها به دلیل شیوع ویروس کرونا را تکذیب کرد.

سازمان بهداشت جهانی به کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده بود که دلیلی برای لغو یا به تعویق انداختن بازی های 2020 به دلیل شیوع کروناویروس نمی بیند، اما در حال حاضر این موضوع مورد تجدید نظر قرار گرفته است.

کروناویروس‌، خانواده گسترده‌ای از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ «کروناویریده» هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید 19 را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال 1965 کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه 1980 ادامه داشت. این بیماری که یک ماه پیش در استان ووهان کشور چین به شکل انسانی سرایت کرده است، برای نخستین بار در حدود یک هفته پیش در ایران نیز مشاهده شد. به گفته متخصصان علوم پزشکی از هر 100 بیمار مبتلا به ویروس کرونا، دو نفر (به طور تقریبی) در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала