آشنایی محرمانه سناتورهای آمریکایی با کروناویروس

CC BY 2.0 / Jason Ippolito / US Capitalآشنایی محرمانه سناتورهای آمریکایی با کروناویروس
آشنایی محرمانه سناتورهای آمریکایی با کروناویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر دمکرات ها از کاهش بودجه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه‌های محلی، 14 مورد ابتلا به این بیماری در بین افرادی که وارد این کشور شده‌اند و اعضای خانواده آنها به ثبت رسیده است و 39 آمریکایی بیمار از خارج از کشور تخلیه شده و در قرنطینه قرار دارند.

چاک شومر رهبر دمکرات ها از کاهش بودجه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا به میزان 9% در صد انتقاد کرد. به گفته وی، آمریکا با این بحران مواجه شده است. دونالد ترامپ فاقد« برنامه در این رابطه است و شتاب و درک حقایق را احساس نمی‌کند» و نمی‌داند چگونه باید نسبت به شیوع ویروس واکنش نشان بدهد.

ممنوع شدن پروازهای «ماهان‌ایر» به ایتالیا  - اسپوتنیک ایران
ممنوع شدن پروازهای «ماهان‌ایر» به ایتالیا

در این اواخر شیوع کروناویروس در کشورهای دیگر فراسوی چین مشاهده شده است از جمله در کره جنوبی، ایتالیا و ایران.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала