موج جدید هجوم ملخ‌ ها به ایران

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisموج جدید هجوم ملخ‌ ها به ایران
موج جدید هجوم ملخ‌ ها به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ملخ های صحرایی مهاجرت خود از کشورهای حوزه شبه جزیره عربستان را از بهمن ماه سال گذشته به سمت استان‌ های جنوب شرق ایران آغاز کردند و اکنون بار دیگر موج جدیدی از هجوم خود را در نوار ساحلی از سمت بوشهر تا هرمزگان و پارسیان به راه انداخته‌ اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، از ابتدای سال جاری تاکنون نیز آنها چندین بار به پرواز درآمده و زمین های کشاورزی و باغ های میوه برخی استان ها را تغذیه خود کرده اند، این ملخ ها که قدرت خوردن علف های هرز را هم دارند در یک شبانه روز می توانند تا ۱۵۰ کیلومتر حرکت کنند.

تخم گذاری این نوع ملخ ها نیز قابل توجه و به اصطلاح خوشه ای است که در آینده منجر به تولید ۳۰۰ تا ۴۰۰ ملخ می‌شود.

سال گذشته مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۷۵۰ هزار هکتار از ۹ استان جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی شده بود.

سید محمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات ایران، نیز از بازگشت ملخ ها به سه استان جنوبی شامل بوشهر، هرمزگان و فارس خبر داده و گفته است که هجوم این ملخ ها از بهمن ماه و از شبه جزیره عربستان آغاز شده و تا مردادماه سال آینده ادامه دارد و طبق گزارش فائو، هجوم ملخ صحرایی در سال جدید نسب به مدت مشابه سال گذشته از شدت بیشتری برخوردار است.

خسرو عمرانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، سال گذشته دسته‌های ملخ تنها در عرصه‌های طبیعی استان بوشهر وارد شدند و ۱۰۴ هزار هکتار آلوده شدند اما امسال علاوه بر عرصه‌های طبیعی در زمین‌های زراعی و باغی وارد شده و پیش‌ بینی می‌ شود با توجه به هجوم ملخ‌ ها سطح مبارزه سه برابر سال گذشته باشد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала