آمریکا تجهیزات نظامی به ارزش 3 میلیارد دلار به هند صادر می کند

© AFP 2023 / Saul Loebآمریکا تجهیزات نظامی به ارزش 3 میلیارد دلار به هند صادر می کند
آمریکا تجهیزات نظامی به ارزش 3 میلیارد دلار به هند صادر می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا در نظر دارد بالگردهای نظامی به همراه موشک به هند صادر کند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهورآمریكا، دونالد ترامپ با نارندرا مودی، نخست وزیر هند دیداری رسمی در گجرات برگزار کرد و در آنجا اظهار داشت كه آمریكا به هند هلیكوپترهای نظامی و سایر تجهیزات نظامی به ارزش 3 میلیارد دلار صادر خواهد کرد.

ترامپ گفت: "خوشحالم كه اعلام كنم كه در تاریخ 25 فوریه نمایندگان ما برای تهیه بالگردهای هندی و سایر تجهیزات برای مبلغ 3 میلیارد دلار قرارداد امضا خواهند كرد. ایالات متحده آمادگی دارد بهترین و مدرن ترین سلاح ها را به هند عرضه کند."

وی افزود: "در حالی که ما به توسعه همکاری های دفاعی خود ادامه می دهیم، ایالات متحده در نظر دارد تجهیزات نظامی را در اختیار هند قرار دهد، که یکی از بهترین ها و قدرتمندترین ها در جهان است. ما سلاح های عالی می سازیم. ما بهترین ها را انجام می دهیم و هم اکنون با هند همکاری می کنیم."

پیشتر روزنامه تایمز هند گزارش کرده بود که دهلی نو برای بازدید ترامپ، دو قرارداد بزرگ دفاعی با مبلغ 3.5 میلیارد دلار آماده کرده است: برای خرید محموله ای شامل شش فروند بالگرد آپاچی AH-64E به مبلغ 930 میلیون دلار و 24 فروند بالگرد MH-60R به همراه موشک بالغ بر 2.6 میلیارد دلار.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала